Снимка: Gettyimages
fallback

70% от загиналите в катастрофи деца са пътници в автомобилите на родителите си, коментира пред "Фокус" Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

Данните сочат, че много по-малка част от децата загиват като пешеходци и велосипедисти. "Основният, генералният проблем е, че българинът все още не се е научил да превозва детето си в обезопасителна детска седалка", коментира Тодоров.

Той отчете като пропуск в образователната система недостатъчния брой часовете по пътна безопасност и допълни, че на децата трябва да им бъде предоставяна информация по такъв начин, че да бъде привлечено вниманието им.

"За съжаление, в големите градове тъй нареченото "приложно колоездене" не е достатъчно добре развито. Въпреки това в европейски мащаб България има доста добри резултати. Но най-често умението за майсторско управление на велосипед се добива в малките градове", добави Владимир Тодоров. Той припомни, че представители на "Пътна полиция" са провеждали открити уроци с децата, за да ги запознаят с правилата за движение по пътищата.

"Друг интересен подход, който се практикуваше преди години – представител на "Пътна полиция" с униформа, с всичките си атрибути, от които децата много се впечатляват, даже с полицейски мотори, с полицейски коли идваха и правеха открити уроци и обясняваха най-важните правила", обясни Тодоров. Той добави, че модерните технологии също могат да бъдат използвани при обучението на децата.

Владимир Тодоров поясни, че трябва да се правят проверки около училищата за това, как родителите превозват децата си. "Необходимо е родителите да изберат най-безопасния маршрут на детето за училище", каза още той.

Относно автомобилните гонки той бе категоричен, че нерегламентираните състезания на пътя трябва да бъдат квалифицирани като хулиганска проява.

"Другият подход е да се създадат необходимите условия, така че тези, които искат да се състезават, да го правят на пригодени за това места, без да застрашават живота на другите", каза още Владимир Тодоров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Анонимен

преди 8 години

Липсват основни данни в статията - колко са загиналите деца по периоди. Може да се окаже, че откакто детските седалки станаха задължителни, броя на загиналите деца да е скочил в пъти. Може да се окаже, че загиналите деца са много малко и да се дават проценти в такъв случай си е чиста пропаганда и манипулация. Примерно загинали са три деца за една година - две в колата на родителите и едно като кара колело. 67% в единият случай и 33% в другият, но ако преместим едно дете от едната група в другата

11

Анонимен

преди 8 години

70% е доста малък процент, след като е ясно, че обикновено родителите са при децата си. Излиза, че родителите много отговорно шофират и затова само 70% от загиналите деца са пътници в колите на родителите си. Примерно, ако са загинали 10 деца за 2014-та година, 7 са пътували с родителите си, а три са били пешеходци или велосипедисти. Ясно е, че страшно много деца са превозвани от родителите си, но само 7 деца по неясно чия вина са загинали при превоз с автомобил. Останалите 3 ги е сгазил някой.

10

Наско

преди 8 години

Има една приказка - не се опитвай да промениш детето си, промени себе си - то само ще се научи от теб. Проблема не е при децата - проблема е единствено и само при родителите, затова днешната младеж е на това дередже. Щото мама и тати са израснали през 90-те, времето на най-голямата мафия и сега всички са големи тарикати, далавераджии и безхаберници.

fallback