Автомобилният парк в България застарява, потвърждава статистика на МВР за регистрираните към 1 юли в страната превозни средства.
Общият брой на регистрираните към тази дата автомобили в България е 3 769 117, като цели 68% от тях - 2 579 609 броя, са на възраст над 15 години.
Машините до 5-годишна възраст са само 133 941, което е едва 3,5% от автопарка на страната. Регистрираните автомобили, които са произведени преди повече от 20 години, са 1 475 443, или 39% от автопарка.
Сериозен дял - 29 процента, владеят и автомобилите на възраст между 15 и 20 години. Те са общо 1 104 166 броя. Колите на възраст между 6 и 10 години са 403 191, а тези между 11 и 15 години - 652 346.
Най-много представители в България има марката VW - 476 327 автомобила. От тях 8995 са на възраст между 0 и 5 години, а най-многобройни са тези на възраст над 20 години - 238 940 автомобила. На второ място е Opel с 436 651 коли, следвана от Ford с 267 856 коли. Следват Mercedes - 258 047 автомобила, Renault - 251 034, Peugeot - 174 692, Audi - 152 874, Fiat - 152 753, ВАЗ - 150 663, BMW - 132 982.
Статистиката на МВР предоставя данни и за видовете гориво, които предпочита българинът. Най-многобройни у нас са бензиновите автомобили - 1 825 730, докато представителите с дизелов агрегат са 1 376 375. Електромобилите са едва 114, а хибридите - 799, от които 29 са дизел-електрически.
Кои са 30-те най-популярни марки автомобили в България вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
24
Miro
преди 9 годиниАми данъка на баща ми на кадетчето от 83 със 250 г ЦО2/км е 8,70лв,Данъка на 2006 БМВ 325и със 200 г ЦО2.км е 457лв.Ако беше обратно тия 2,5 млн автомобили или нямаше да се движат или щяха да са нови :)Идиотска държава
23
Анонимен
преди 9 годиниДо GD Държавата осигурява жизнения стандарт на държавните служители и на хората на държавна издръжка. Останалите си го осигуряват сами!
22
Анонимен
преди 9 годиниНЯма "нови", няма "стари" - има изправни и неизправни, или по точно - годни за движение според закона, и негодни за движение... И точно това е проблема - че на пунктовете за ГТП се пускат като "годни" коли които осен за скрап - за друго не стават.