Снимка: архив Булфото

Субсидии за 1,7 млн. лв. получава агробизнесът, за да рекламира череши, вино, яйца и кашкавал в чужбина. Парите са по линия на схемата „Промоционални програми”. Плащанията са междинни и се разпределят между четири асоциации. Средства ще бъдат отпуснати след спешни мерки, предприети от новия изпълнителен директор на ДФ „Земеделие” Атанас Добрев, съобщиха от Фонда.

Още по темата
Добрев бе избран на поста миналата седмица след едномесечни скандали между предишното ръководство на Фонд „Земеделие” и земеделския министър.

Част от средствата по схемата за реклама ще получи Националния съюз на градинарите в България. Проектът е свързан с популяризирането на пресни череши в Русия. Промоцията се извършва чрез реклама в електронни, социални и печатни медии. Предвидени са средства за участия в изложения и панаири, продуктови презентации, аудиосъобщения в метрото в Москва и др. По него ще бъдат преведени малко над 340 хил. лева, след като бенефициенът вече е изпълнил част от заложените дейности.

Вторият проект е на Регионалната лозаро-винарска камара „Тракия”. Той е свързан с промотиране на българско вино в Русия и Китай. Финансовата помощ по него се дава за реклама в електронни и печатни медии, PR кампании, посещения на производствени бази и др. Голяма част от средствата ще послужат и за участие на изложения в Москва, Хонг Конг и Шанхай за провеждане на дегустации, както и за провеждането на информационни кампании за потенциалните потребители в различни изби, хотели и ресторанти. За него ДФ „Земеделие” отпуска 340 хил. лева. 

Средства ще получи и Асоциацията на земеделските производители в България за промоция на български яйца.  Този проект има за цел да изготви информационни и рекламни материали, да участие на Световния ден на яйцето в Румъния и Гърция, както и в различни семинари и кулинарни изложби. По проекта е отпуснато и финансиране за заснемането на филм за производството на яйца. Настоящото плащане по него е за над половин милион лева за промоция на български яйца.

Последният проект е на Асоциацията на млекопреработвателите в България. Промоционалните дейности в него са свързани с участия в международни изложения и панаири в Австралия и Обединените Арабски емирства. В проекта са включени PR събития, заснемане и излъчването на TV спот, информационни и рекламни материали, организиране на семинари и др. За него ДФ „Земеделие” ще отпусне малко над 420 хил. лева за популяризирането на българските млечни продукти.

Промоционалните програми са по Регламент (ЕО) № 3/2008 и 501/2008 и включват дейности по предоставяне на информация за земеделски и хранителни продукти и методите за тяхното производство. Тези дейности включват: връзки с обществеността, реклама, организация на обучения и конференции, промоции в супермаркети и магазини, дегустации, организиране на конкурси, публикации в специализираната преса и интернет, участие в изложби, панаири, национални и международни изложения. Проектите по промоционалните програми са с бюджет до 3 млн. евро.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase