Снимка: архив Булфото
fallback

Полицейска операция за засилен контрол по спазване на разрешената максимална скорост на движение ще се проведе от 14 до 20 април 2014 г., съобщи МВР. Контролната акция е поредната, организирана от Европейската мрежа на службите „Пътна полиция” в ЕС /TISPOL/.

Освен за превишаване на скоростта пътните полицаи ще проверяват и валидността на задължителната застраховка “Гражданска отговорност” на автомобилите.

Нарушенията, свързани с превишаване на разрешената скорост за движение, са често срещани във всички европейски държави и са признати като най-сериозната причина за тежки пътно-транспортни произшествия и смърт по пътищата в Европа.

Голям процент от тежките пътни инциденти в България, при които има жертви и пострадали, са причинени поради движение с превишена или несъобразена скорост. Именно този тип нарушения продължават да са с най-голям дял сред катастрофите по вина на водачите - 2522 (37.34%) от тежките ПТП, при които са загинали 287 (49.74%) и са ранени 3294 (38.82%) души.

По този показател данните за България са над средното ниво в сравнение с държавите-членки на Европейския съюз, където броят на загиналите при инциденти, възникнали в резултат на движение с несъобразена или превишена скорост, представлява 30% от общия брои на загиналите при ПТП.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

19

видинчанин

преди 10 години

Видинският кмет е взел изключителни мерки за сигурност.Видин е разкопан и в момента прилича на Гранд каньон.Като подкараме колите и с повече от 15 км/ч не смеем да караме,че после от каньона няма излизане.Очакваме екипи от Dyscovery channel които да заснимат епизоди за оцеляване в градски условия.Екипите са съобщили,че търсят подходящ кораб,защото е невъзможен достъпът по суша в града.Кметът е отговорил,че може да чака колкото трябва и,че не бърза да оправя разкопките.

18

Анонимен

преди 10 години

Най-голям дял измежду причините за ПТП има липсата на контрол от страна на КАТ и липсата на контрол върху работата на пътните полицаи. Нищо друго.Преди 25 години шофьорите не бяха роботи, но ПТП бяха десетки пъти по-малко - и то не защото колите не можеха да се движат с 250 км.в час, а защото милиционерите не смееха да зяпат облаците, докато до тях се извършва нарушение. Шофьорите, както и всички хора, сме си склонни да нарушаваме толкова повече, колкото е ненаказуемостта за нарушенията.

17

Анонимен

преди 10 години

Полицаите работещи с тези радари са в ролята на пилето в микровълновата печка.

fallback