Демонстрация на новата електронна система. Снимка БТА
fallback

Електронна система при изпитите за кандидат-шофьори ще сведе грешките до абсолютен минмум. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов при представяне на новата електронна система за придобиване на правоспособност и за провеждане на изпитите на кандидат-шофьорите на МПС.

Министърът подчерта, че работата по въвеждането на системата ще приключи до 1 юни тази година. Всеки изпитан ще може да си провери целия изпит и да види къде е направил грешка.

От 1 юни електронен жребий ще разбърква кандидатите за получаване на свидетелство за управление на МПС и изпитващите. Така на случаен принцип се задава кой изпитващ в кой учебен център ще изпитва, обясни промените Димитър Ганев, изпълнителен директор на агенция „Автомобилна администрация".

По думите му в момента камерите, монтирани в автомобилите, създават проблеми, тъй като се захранват от системата на автомобила и при дупки и неравности, записът се прекъсва. Подготвени са нови камери с индивидуално захранване и няма да има значение по колко неравен път се преминава по време на изпита, допълни още той. Камерите ще бъдат поставени в колите и ще позволят целият изпит да бъде записан, а след това всеки един ще може да види какви грешки е допуснал по време на изпита.

Контролни камери ще следят четири основи неща - ще се записва пътят, по който минава колата, поведението на шофьора и инструктора до него, данните от контролната електронна карта на инспектора и GPS-карта на района, където минава автомобилът.

"Халваджийските тефтери" и писането на бележки на курсистите на хвърчащи листове ще бъдат заменени с таблети, където на електрони контролни карти ще бъдат нанасяни резултатите от изпита, обясни още Папазов.

В момента, в който приключи изпитът, оценката ще бъде готова и предоставена на органите на МВР. След провеждането на изпита изпитваният ще може да влезе в сайта на „Автомобилна администрация“ и да прегледа всичко, което е направил по време на изпита.

Там ще може да се провери маршрутът, по който се е движел автомобилът, какво се е случило в него, списъкът с грешките и точното им време на допускане, както и кадри от пътя пред автомобила.

Данните ще се пазят в срок от 3 месеца.

Ганев обясни как работят отделните елементи на системата. Първият е електронният регистър. Обучението в учебните центрове започва след всеки четен понеделник, с въвеждането на електронния регистър ще отпадне възможността кандидат-шофьорите да бъдат добавяни към списъка на обучението след неговото започване и така ще намалее корупионният елемент.

Вторият елемент е електронният график за провеждане на изпита - с него учебните центрове ще запазват дати за изпити по интернет. Заплащането на такси в момента става с посещение в банков клон. С новата система това ще може да става и по електронен път. При плащането на таксите по интернет комисионната ще бъде стотинки. С електронния график инструкторите от учебните центрове вече няма да има нужда да ходят до регионалния център на агенция „Автомобилна администрация”.

Електронните услуги ще важат за изпитите за всички категории и по думите на Ганев новата система ще навреди на сивия сектор.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

Милен

преди 10 години

Таблети, камери и не знам си какво и изпити пак се купуват. От позната знам как цакаш 2 стотака и инструктора ти помага с . Пък нека си го има на камера и нека си цъка по таблета! Само се хвърлят едни пари на вятъра. Други решения трябва да се търсят.

16

до 16

преди 10 години

Пич, ти си яко неграмотен. Научи се да пишеш!

15

анонимен

преди 10 години

За курковете за шоьор са направени да вземат парите на корсистите .Първо в тия школи няма добра подготовка и това е много трагично за нашата мила родина България .Тези хора ,които обучават корсистите те самите не са подготвени да обучават и обесняват . Краино време е вече в нашата мила родина България да се намерят хора ,които са подготвени за тази деиност .

fallback