Снимка: архив, БулФото
fallback

Определено е трасето на неизградения участък на магистрала „Хемус“ - от Ябланица до Белокопитово, съобщи министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева след заседание на Обществения съвет към Министерството на регионалното развитие.

На заседанието днес са дискутирани 4 варианта на пътя. Избрана е алтернативата, която ще преминава на относително равни растояния между Плевен, Ловеч, Велико Търново, Попово и Търговище.

Индикативният бюджет за изграждането на избрания вариант е 1,5 млрд. лв. без ДДС, посочват от пресцентъра на ведомството.

Oще по темата
Трасето е разделено на три участъка – от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч, след това до Велико Търново и след това – до Белокопитово. Тези участъци са разделени на 8 подучастъка, които да се възлагат за проектиране и строителство.

В края на 2013 г. тръгнаха търговете за проектиране и процедурата за оценка на въздействието върху околната среда на първия етап от проекта на магистралата – от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч, който е с дължина 60 км.

„Очакваме до края на месеца да имаме избран изпълнител за проектиране на първия етап“, съобщи Асен Антов, изпълнителният директор на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“. До края на 2014 г. ще бъдат направени публични представяния на точното трасе, както и на вариантите за пътни възли за участъка Плевен-Ловеч, допълни той.

През второто тримесечие на 2014 г. ще се проведе процедурата и за възлагане проектирането на втория етап – от разклона за Плевен и Ловеч до Велико Търново, обясни регионалният министър Десислава Терзиева.

Целта на правителството е строителните работи по магистрала „Хемус“ да започнат през 2016 г. Още не се знае обаче откъде ще дойде финансирането. Магистралата е включена в приоритетните проекти по новата оперативна програма „Транспорт“, но парите по нея не са достатъчни.

Другите възможности са „Хемус“ да се строи с пари от бюджета или по линията на публично-частно партньорство, което е по-малко вероятно, тъй като няма интерес от частни инвеститори заради по-ниския трафик.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

40

Анонимен

преди 10 години

До DinosaurusДа приемем,че тезата ти е вярна.Я кажи кой щеше да е по-подходящия маршрут според теб за тая магистрала?

39

Dinisaurus

преди 10 години

До анонимен 33: Червен кхмер, ти освен Герб друго не виждаш. Вие сте се вторачили в Стани-шеф като хипнотизирани, а другите били ***...ами зацепи най-после, че Бойко беше на власт 4 год, а АМ ХЕмус е започната преди 44 ! Случайно да вдяващ, че освен милиционерчета и всякакви службаши, в България живеят например и хора с технически професии, на които неграмотните червени управници 44 години са налагали политически решения на технически въпроси? В прав текст обяснявам *** пътна политика!!

38

Анонимен

преди 10 години

Докато всички комунисти не отидат при Димчо тази държава няма да се оправи!

fallback