Снимка: архив, Булфото

Поне половината влакове, спрени от предишното ръководство на БДЖ, ще бъдат възстановени от 15 декември, съобщи изпълнителният директор на холдинга Християн Кръстев.

Ще бъдат пуснати и три изцяло нови бързи влака и седем пътнически влака. Не се предвижда обаче увеличение на персонала. Залага се и пет процента увеличение на несубсидираните цени на билетите -  по така наречените търговски превози, което се предвижда да влезе в сила от края на годината.

До края на 2014 г. трябва да бъде изцяло въведена нова модулна система за продажба на билети, обяви Николай Найденов, член на Съвета на директорите на БДЖ. Системата ще бъде въвеждана поетапно - първият й модул би трябвало да е внедрен до края на тази година и той ще замени сега действащата остаряла операционна система на бюрата по продажба на билети на БДЖ.

Още по темата

Новата система ще позволява продажба на билети не само в бюрата на БДЖ, но и в туристически агенции и по интернет, както и както и чрез билетоиздаващи автомати и чрез sms. В бъдеще ще можем да си купуваме и комбинирани билети - за железопътен и автомобилен транспорт, обявиха от БДЖ. В рамките на около месец ще бъде обявена обществена поръчка за изработване на системата.

На пресконференцията, на която бяха представени новите членове на Съвета на директорите на БДЖ, заместник-министърът на транспорта Антон Гинев заяви, че смяната на кадри е обусловена от търсене на възможност за подобряване на финансовите резултати на дружеството и във връзка с разговорите с кредиторите на железниците, които в последните месеци били занемарени.

Ще се стремим да подобрим услугата, която БДЖ предлага, каза Гинев, цитиран от БТА. По думите му относителният дял на товарните превози на железниците е намалял наполовина спрямо периода преди четири години.

Приватизацията на товарните превози е спряна за момента от Агенцията за приватизация, ние сме против приватизация на всяка цена, каза още заместник-министърът. Той посочи, че целта на новото ръководство ще е да се опита да оздрави дружеството.

Християн Кръстев заяви, че основна цел на новото ръководство ще е подобряване на финансовите резултати на БДЖ. Според него това може да стане с продажба на неоперативни активи - например почивни станции, които не се използват от служителите на БДЖ и са затворени.

Задълженията към НКЖИ в размер на над 100 млн. лв. ще бъдат изчистени чрез предоставянето на бази, сгради и друга техника. Ще бъдат продадени и вагони и локомотиви за 40 млн. лв. Като възможност съществува и продажбата на сградата на холдинга на ул. "Иван Вазов" 3 в София.

При пътнически превози трябва да се подобри качеството на услугата, заяви изпълнителният директор. Той включи в тази цел подобряване на почистването на вагоните, увеличаване на техния брой, осигуряване на резервни части и ремонт на подвижния състав. В бюджета на БДЖ са предвидени между 50 и 60 млн. лв. за ремонт и поддръжка на подвижния състав на железниците.

Причината за ниската скорост на влаковете е остарялата инфраструктура, но НКЖИ работи активно за подмяна на релсите, коментира заместник-министър Антон Гинев. През следващия програмен период по оперативните програми ще бъдат защитавани проекти за подмяна както на релсовите линии, така и за закупуване на нови вагони. Ще се завърши трасето от София до Пловдив, а от Пловдив до Бургас ще е завършено още в рамките на този програмен период.

Ще се завършат и трасетата Пловдив - Свиленград, София - Драгоман, Русе - Варна, работи се и по линията към Видин, както и от София до Елин Пелин, обяви заместник-министърът. Той каза още, че се обмисля някои третокласни линии да бъдат отдадени на концесия на частни превозвачи, в това число и теснолинейката по линията Септември - Добринище.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase