С новата наредба трябва да се намалят ПТП-тата. Снимка Булфото
fallback

С нова наредба държавата ще се опита да намали броят и тежестта на пътнотранспортните произшествия, а скоростта в населените места да падне от 50 до 30 километра в час.

Тя се изработва съвместно от експерти на МВР и строителното министерство.

До средата на 2013 година трябва да се премахнат всички неравности, известни като "легнали полицаи", които не могат да се приведат в състояние, изисквано от нова наредба, съобщиха за БТА експерти по безопасността на движението, участвали в подготовката на разпоредбите.

"Легнали полицаи" няма да се поставят върху платна с разрешена скорост от 60 до 90 километра в час.

Специалисти обърнаха внимание, че в посочените изисквания на наредбата има противоречие с изискванията за достъпна среда.

Според новата наредба при направата на повдигнати пешеходни пътеки от двете им страни ще има по 45-сантиметрово скосяване към бордюра, което от своя страна ще е допълнително затруднение за преминаващите детски колички и колички на хора с увреждания, ако и тротоарите не са скосени към пътното платно.

Изпъкналите изкуствени напречни неравности трябва да са с височина 7,5 сантиметра, а ширината им - над 4 метра.

Елементите за подобряване на безопасността на движението могат да се монтират, когато улицата преминава покрай  входове на училища, детски ясли и градини, детски и спортни площадки, здравни и културни заведения, големи търговски обекти и други обекти за масово събиране на хора, на пешеходни пътеки, използвани от деца и от хора с увреждания, на входовете и изходите на обособени и сигнализирани жилищни зони, паркинги и гаражи, както и на участъци от улицата с концентрация на ПТП.

Предвидено е поставянето на напречни пътни маркировки за ограничаване на скоростта, които да се използват при кръстовища и железопътни прелези. Напречните "шумни" линии ще подсказват за приближаването на обекта, заради който са доставени и за изискваното намаляване на скоростта.

Напречната оптична пътна маркировка ще е разположена в края или в средата на лентите за движение, като ще става по-гъста съобразно изискването за намаляване на скоростта.

Освен всички прилагани у нас до момента мерки за безопасност на движението, наредбата предвижда и изграждането на повдигнати кръстовища, които са по-популярни в Западна Европа.

Изискването е пешеходната пътека през такива кръстовища да е изработена от цветни паважни или бетонни блокчета, а вътрешната част - от асфалт.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

428

ггг

преди 11 години

Възможно е, бе, а най- добре е от догодина- пеша.

427

Update

преди 11 години

v demokratichnite visokorazviti darjavi po kmetstva ot vsyako selo,grad si opredelyat s referendumi v koi zoni s kakva skorost da se dvijat - spored nujdite im. imat daje i znak za 20 km v jilistni zoni s mnogo peshehodtzi , malki detza. glas naroden - glas boji. imat daje zoni s zadaljitelna upotreba samo na elektromobili, za da si pazyat vazduha chist za mestnite hora i za turistite si. az v sofia ne otivam, poneje e mnogo mrasen vazduha.

426

3432

преди 11 години

DA PO DOBRE S NISKA SKOROST V NASELENITE MESTA ZA DA SE IZBEGNAT NEPREKASNATITE KATASTROFI I GAZENETO NA HORATAV GRADOVETE!!!!

fallback