Йордан Недев е подал оставка като изпълнителен директор на БДЖ. Това съобщи лично министърът на транспорта Ивайло Московски днес. Като мотив за оставката според Московски Недев е посочил лични причини.
За момента длъжността изпълнителен директор на холдинга ще бъде изпълнявана от финансовия директор Велик Занчев.
Йордан Недев стана изпълнителен директор на БДЖ преди малко повече от година – на 1 юли 2011 година. Той замени на поста Пенчо Попов, като според мотивите на транспортното министерство смяната трябваше да доведе до подобряване на качеството на обслужване на пътниците, постигане на по-високи икономически резултати и ускоряване на реформите в областта на железопътния транспорт.
Недев пое курс към освобождаване на железопътната компания от несвойствени дейности, каквито са почистването на вагоните, охраната на обектите и други странични активности. Важно направление в опитите за стабилизиране на железницата бе програмата за съкращение на разходите, заради която в края на миналата година имаше сериозни протести и стачки.
Сериозен проблем, с който Йордан Недев трябваше да се справи, бе спирането на държавната субсидия за железниците заради кредита от 150 млн. лв. към Световната банка.
До стопиране се стигна и при приватизацията на „Товарни превози“ заради липса на сериозен инвеститорски интерес.
В крайна сметка в началото на този месец стана ясно, че държавната субсидия за железниците няма да бъде спирана и ще бъде преведена. Транспортният министър Московски обаче обяви, че няма да има съкращения в персонала на БДЖ, както и няма да бъдат спирани влакове.
Това противоречи на намеренията на подалия оставка Недев, според когото трябваше да се направи анализ на рентабилността и да се прибегне до нови съкращения и закриване на неефективни линии.
Още икономически новини от България четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
114
българка
преди 11 годиниАми човека бяга на време после да няма проблеми.Иначе какво да кажа,возим се като сърдини в претъпкани влакове,чакаме по два часа за локомотиви.Купуваме билети а наглите ни съграждани се возят с левче по линията София -Мездра всеки ден.Няма как да се управи БДЖ.
113
1-ва класа
преди 11 годиниПознавам го, Данчо е професионалист е не прави компромиси нито в работата си, нито в принципите си. За да се откаже, значи няма начин да се оправят нещата в БДЖ и всичко е нагласено за фалит ... разграбване. Явно човекът не иска да е част от поредната свинщина.
112
гост
преди 11 годиниБраво! Достойна постъпка! Нека сега синдикалистите и плъховете /някъде прочетох, че плъховете бягат/ да започнат да управляват и да изкарат БДЖ от фалит. То не само да протестираме, да не работим, да крадем в огромни количества и да искаме достойни заплати. Наистина трябва реформа, колкото тежка и болезнена да е тя, но явно управляващите /верни на себе си/ говорят едно, а и през ум не им минава да го направят. Нищо не е както преди, нужна е промяна, данъкоплатците останаха без гръб от товарене.