Снимка: Булфото

България втрещи света с пореден парадокс - в Европейския съюз държим лидерската позиция по процент на охраняемите жп прелези, но сме в челото и по брой на инциденти на тях.

Това съобщиха от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ по повод международна кампания за сигурността по влаковете.

От всички прелези в България 49 на сто са съоръжени с бариери и 34 на сто - със сигнализация.

В Германия тези проценти са съответно 46 на сто и 7 на сто, в Унгария - 20 на сто и 31 на сто.

Жп мрежата е и с най-малко неохраняеми прелези сред останалите страни от ЕС - едва 17 на сто за България, срещу 47 на сто за Германия и 49 на сто за Унгария.

Иначе в България загивали средно по 6 души годишно на влаковите релси. Същият е и броят на тежко ранените.

"Черната" статистика сочи, че у нас на всеки 100 прелеза има по 2,7 инцидента. След нас са Унгария (2,01), Германия (0,67).
 
Данните отчитат, че 90 на сто от инцидентите на прелезите са виновни участниците в движението, пресичащи линията (водачите на МПС, ППС с животинска тяга, велосипедисти и пешеходци).

В мрежата на НК „Железопътна инфраструктура“ има 788 железопътни прелези. От тях 654 са охраняеми и са оборудвани с елементи и устройства, осигуряващи безопасното преминаване на возилата през прелеза.

В плановете на компанията до 2014 г. се предвижда общо 34 прелeза да бъдат рехабилитирани с еластична прелезна настилка.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase