От БАС се обявиха против вдигането на глобите на пътя. Снимка: Булфото
fallback

Повече проверки на познанията на прегрешилите шофьори поискаха от Българския автомобилен съюз (БАС).

Идеята е промените в Закона за движение по пътищата да са в посока проверка на знанията, а не толкова в повишаване на глобите, уточниха мотоексперти.

Председателят на БАС Борис Гаврилов отбеляза, че съюзът е изготвил пакет от предложения и механизъм, чрез който да се окаже въздействие върху цялото общество за ограничаване на пътно-транспортните произшествия.

Те ще бъдат предложени за съгласуване с премиера Бойко Борисов, вицепремиера и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов и транспортния министър Ивайло Московски.

"В Закона за движение по пътищата е заложено явяване на проверовъчен изпит при всяко немаловажно нарушение, но фактът, че досега това не се е случвало, означава пропуск", коментира Гаврилов.

От бранша предлагат при първо нарушение шофьорите да се явяват само на проверовъчен изпит, при второ - на проверовъчен изпит и двойна глоба, а при трето - да бъдат лишавани от право на управление и да държат проверовъчен изпит.

"Сега системата е ориентирана само към увеличение на глобите, което не е ефективно, а и не отговаря на възможностите на българина", смята председателят на БАС.

"Колко още може да растат глобите - до 500, до 1000 лева, които да плащаме за всяко нарушение ли", попита той.

Гаврилов бе категоричен, че парите не са фактор за спазване на правилата, а точно обратното.

Според него трябва да се увеличи и броят на въпросите за отделните категории, като - за В тя бъде 45 въпроса, както е сега, но за професионалните като С, Д и Е се увеличи - до 105 въпроса.

Парите, събирани от глобите по пътищата, да отиват по две направления - контрол и превенция и обучение, предлагат от още съюза.

В момента по закон 50 на сто от тях отиват в МВР за охранителни камери. Това, което е необходимо и липсва, са полигоните и тренажорите, които да бъдат изградени с част от средствата, посочи Борис Гаврилов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

47

лимонад

преди 12 години

те парите които даваш за транспорт са едни и не могат вечно да се увеличават. да махнат акциза на горивата и да слагат камери да плащаме глоби като искат толкоз. то искат кравата да я доят и от опашката вече. не става така - мой. ще стане като с цигарите - ще фалират няколко институции заради намаленото потребление и ще се нормализират нещата но защо да стигаме до крайности. ..... така не се научиха че икономиката се гради на база на обороти и количества - не на непрестанно намаляне и на двете

46

Анонимен

преди 12 години

Поредната безсмислица. Нарушенията се правят не от незнание, а от чист джигитлък. Няма шофьор, който да не познава табелите с ограниченията на скоростта, да не знае какво е пешеходна пътека или двойна непрекъсната линия. И да, има катадажии, които не познават правилника.

45

Румяна

преди 12 години

Не е нормално да се санкционират само шофьорите.Активни участници в движението са и колоездачите,които карат без да са полагали изпит,без каска и светлоотразителна жилетка,но за тях няма никакви санкции.Пешеходците също не ги глобяват,или в краен 5 лв. Защо не се направи глоба 50лв. и за пешеходците, за да се научат да не пресичат където им падне.Крайно време е да има санкции за всички!

fallback