Снимка: Архив Булфото
fallback

Все още не е ясна схемата, по която БДЖ ще реагира по време на жп блокадата, която предстои на 24 ноември при стачката на синдикатите в железниците.

"Най-вероятно ще се осигури допълнителен автобусен транспорт по време на стачката. Колегите от ръководството на дружеството обмислят вариантите, така че предполагам, че ще бъдат подготвени", коментира неуверено транспортният министър Ивайло Московски.

"Там, където и автобусният транспорт няма достъп, се надявам стачкуващите да проявят и те разбиране и да не допускат да се спират влаковете там, където няма алтернативен транспорт", призова Московски.

Пред Dnes.bg синдикалният лидер на железничарите към КТ "Подкрепа" Розен Зарков обаче бе категоричен, че те няма да осигурят движението на влакове по линии, по които гражданите нямат алтернатива.

"Ние ще се извиним на гражданите, но това е задължение на Министерството на транспорта, а не наше", коментира Зарков.

"Щом БДЖ преценява, че може да съкрати 150 влака и не допуска дублиращи линии, нека поеме отговорност за действията си", обясни той.

Зарков беше категоричен, че решението за стачка е твърдо.

"На 24 ноември ще спрем движението на всички влакове между 8 и 16 часа. Стачката може да продължи и много и малко в зависимост от преговорите", категоричен бе той.

Oще по темата

Засега въпросът за покриването на тези дестинации остава отворен и най-вероятно ще се реши дни преди 24 ноември. А що се отнася до резервен план:

"Ако няма алтернативен транспорт, освен железопътния, това означава, че трябва да осигурим хеликоптери, а такива не съществуват в момента", беше краткият коментар на министър Московски.

Стана ясно, че той все още няма разчети кои са районите, които могат да бъдат откъснати по време на предстоящата стачка.

Днес се разбра и че правителството все още не мисли за ново дружество, което да поеме функцията на железниците, защото БДЖ не е обявено в несъстоятелност.

Министърът няма информация и някой от кредиторите да е поискал от съда да бъдат запорирани сметките на дружеството.

За сметка на това служителите, които напускат и приемат условията на дружеството и приемат 6 заплати обезщетение, се увеличават всеки ден. Вчера те бяха над 300.

"Всеки си решава и си преценява", коментира Зарков.

Синдикалистът заяви, че няма как да посъветва никой от служителите какво да направи, особено след като днес става ясно, че по всяка вероятност пенсионната възраст ще се вдигне с година още от 2012 г.

„Какъв съвет да им дам, ето, има хора, които се пенсионират сега, и ме питат да останат ли, или да вземат малкото обезщетение“, попита Розен Зарков.

В същото време изпълнителният директор на дружеството Йордан Недев обяви днес, че синдикатите трябва да освободят всички помещения, които заемат в Централата на дружеството.

Те са имали двуседмично предупреждение за това, което е изтекло в понеделник.

Колегите са възмутени, коментира Дарков заповедта на Недев.

„Тя е разписана с аргумента „поради недостиг на стаи“. Какво става? Уж съкращаваме администрацията, пък не достигат стаи“, възмути се той.

По думите му това е показно на отношението, което има ръководството към работещите в железниците.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

76

Desi

преди 12 години

до 66. и кво са виновни хората дето работят в БДЖ че всяко правителства прави търгове и пак нищо не се направи ? имаше пари за електрификация и продължение на линията до Турция, ама взеха парите и нищо не стана, всеки като дойде на власт взима пари от БДЖ-то и ги ползва да си покрива други дупки. Работата е специфична, каква ще правят хора на 50-60 години ако ги съкратят ? Аз ако съм на тяхно место ще стачкувм до дупка, барем ББ се освести че е премиер на хора а не на електорални единици !

75

1

преди 12 години

вече като бат бойко ще се возим в хеликоптери московски ще ги осигори.

74

до московски

преди 12 години

Търпях, търпях, ама то вече не се издържа...Слушай или по-точно чети другарю Недев. Ако аз съм този който ще решава как да стачкуват в БДЖ на 24 ще поискам не само да не се съкращава никой ами ще поискам и мин. раб. заплата в БДЖ да стане 1000 лева. Да точно така 1000 лева и докато това не е факт нито един влак няма да тръгне и нито един работник няма да работи само ще се явява в 8.00 до 17.30 ч. на работното си място без да изпълнява нищо. Другарю Недев не само, че ще ми изпълниш исканията, ами и хоро ще ми играеш. И сега към основата на всичко това : в света няма нито една държава наричаща се развита без железопътен транспорт, нито една,а тук той няма даже и да работи така, че държавата ще е пренудена да обяви фалит. В БДЖ не само, че не трябва да се съкращават работници ами трябва още много да се наемат за да потръгне изобщо БДЖ. БДЖ умишлено е докарано до това положение и най-лошото е че продължавате другари да го фалирате и източвате...Вие сте виновни за всичко, Вие управляващите.

fallback