Снимка: архив, Булфото

Комисията за защита на потребителите забрани на „Кауфланд България" да заблуждава потребителите, като им предлага холандски охладени пилешки бутчета, които представя за български. Това съобщиха от комисията.

В търговския обект върху допълнително залепен етикет пред стоката за страна на произход е посочена България, а върху етикетите на опаковката с цената за всяка отделна разфасовка има етикет, който сочи за доставчик фирмата „Пилко ЕООД”.

Информацията за българския произход на пилешките бутчета оказва влияние върху потребителя да ги предпочете пред тези на конкурентни фирми.

Тя оставя впечатлението, че стоката е прясна, а транспортът от Холандия изисква време и специални условия на съхранение.

В хода на проверката инспекторите са установили, че в обекта няма налични охладени пилешки бутчета с български произход, което води до извода, че поставянето на заблуждаващата информация е търсен ефект, а не неволно объркване от страна на продавач-консултантите.

Към момента на проверката в обекта е имало 20 кашона с охладени пилешки бутчета от Холандия с общо тегло 200 кг.

За да привлече потребители, търговецът е разпространил рекламна брошура, с която информира за промоция на охладени пилешки бутчета с 40% намаление.

Според информацията на сайта на фирмата всяка седмица брошурата достига до над 1 милион български семейства в цялата страна и това определя рекламната кампания като мащабна.

Проверката е извършена съвместно с представители на Българската агенция за безопасност на храните (БАБХ).

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase