Снимка: архив Булфото
fallback

3 години изпитателен срок за младите водачи, докато вземат истинска книжка, предлагат от автомобилния бранш.

Идеята е след полагане на успешен шофьорски изпит на младите шофьори да се издава временно удостоверение за управление на МПС.

Ако те в рамките на 3 години не извършат пътно произшествие и определени нарушения на закона за движение по пътищата, да им се издава редовно свидетелство.

Ако допуснат обаче произшествие или изгубят точки от талона си, ще трябва да преминат курса на обучение отново.

Предлага се още да не се допуска кандидат-водачи за повишаване квалификация (кат. С, Д, ДЕ), ако не са минали най-малко 12 месеца от регистрирано последно нарушение.

От бранша смятат, че трябва да се засили сериозно и контролът по отношение на изискванията за образование на кандидатите за водачи. Имало много случаи на представяне на фалшиви дипломи за образование особено сред ромите.

Също така се предлага да се завишат часовете за обучение и квалификация на бъдещите шофьори.

Друга от мерките за по-висока безопасност на пътя е предложението да се забрани монтирането и да се премахнат вече монтираните билбордове.

Oще по темата

Мотивът е, че тези, които са в непосредствена близост до пътя, създават предпоставки за произшествия с жертви.

Много от рекламните съоръжения разсейвали водачите с предизвикателни снимки на разголени тела.

Само между Пазарджик и Пловдив в обхвата на АМ "Тракия" имало 1092 билборда.

По данни на МВР за миналата година 11 души са загинали след сблъсък с крайпътно съоръжение.

Билбордовете са поставени върху стълбове, в които и танк да се удари, няма да остане здрав, смятат от бранша.

Сред останалите искания са да се въведе реално задължителна проверка на здравословното състояние на професионалните водачи преди тръгване на път.

Предложенията са изготвени, след като със заповед на транспортния министър е била определена работна група, която да представи конкретни мерки за намаляване на предпоставките за катастрофи.

До 20 август участниците в работната група трябва да представят вижданията си в министерството.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

131

Ковач

преди 12 години

Предлагам когато млад шофьор след нарушение е санкциониран,сщата санкция дасе наложи и върху инструктора,който го е обучавал.

130

--

преди 12 години

... и още - за какво са тези камери, които са по кръстовищата в София?Всеки ден минавам пред Университета и винаги 2-3 коли, престроили се да завиват към Парламента, продължават направо, където за тях няма лента. Това се случва пред поне 5 камери. Някой да е получил честитка?Лично аз преди 2 години минах на червено на Опълченска и Сливница. Мноого бавно, просто не видях светофарите над мен, а тези пред мен... минах, хората си ме препсуваха. Резултат - нулев, 6 камери снимаха.

129

--

преди 12 години

Преди две години возих една германка. Хвана ни задръстване на Дондуков и се оказах спрял за не повече от 10 секунди върху пешеходна пътека. Жената се притесни, изчерви се, започна да се оглежда... ако тя го била направела това в Германия, глобите били огромни, тук не било ли така...Тук пред будките с катаджии всеки се престроява както му падне, бутат се по кръстовищата (десния завой от Околовръстното към Борис например) и полицаите въобще не подгряват, че виждат по 80-100 нарушения на час.

fallback