Осем души загинаха в катастрофата на 15 юни. Снимка: БТА
fallback

Договорът между „Ентуртранс“ и „Бургас тур – 90“ за наем на автобуса, който катастрофира на магистрала „Тракия“, убивайки осем души, е изтекъл на 1 април и към него няма анекс за удължaване, тоест в деня на инцидента договор между двете компании не е съществувал.

Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски по Дарик радио.

„Към документацията, която получих, нямаше такъв анекс, значи договорът е приключил на 1 април и този автобус е нямало как да бъде част от техните маршрути“, каза министърът.

Дни преди инцидента фирмата е била проверена и този факт не е констатиран. Това е накарало министъра бързо да вземе решението за отстраняването на шефовете на „Автомобилна администрация" и ДАИ-Бургас.

Фирмата „Ентуртранс“ е имала 10 съставени акта за период от седем-осем месеца, но те не са влезли в сила заради обжалване, а част от тях са вече отменени. Министър Московски поясни, че две трети от актовете са за нарушаване на маршрутния график на автобусите.

Oще по темата

В момента се анализира графиката на тахошайбата и оттам се правят изводи какви са били последните реакции на шофьора. Вече е ясно, че той не е карал с превишена скорост, добави Московски.

Следващата седмица депутати, експерти и юристи ще обсъдят темата за повишаване на сигурността на автобусните превози.

Според министъра има начин за ограничаване на старите автобуси, без да бъде включен критерият „възраст“. Например, да се въведе изискване за стандарт Евро 3 и Евро 4. Това означава, че даден автобус трябва да покрива определен брой технически параметри, за да на които отговарят по-новите превозни средства.

Според министъра идеята да се сложат пощенски кутии на автогарите и да се разлепят стикери в автобусите къде хората да подават сигнали за нередности в автобусните превози е полезна.

Ивайло Московски каза, че вече е възложил да се даде поръчка за изработката на стикерите. Ще има и телефон, на който хората ще да подават сигнали денонощно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

81

do 81

преди 12 години

Завода в Ботевград беше зависим от доставчици на двигатели и скоростни кутии, двигатели се вземаха от МАН или Мерцедес, само че ръководството на фирмата реши да играе срещу МАН и Мерцедес на търгове в чужбина и дори успя да спечели няколко. Естествено МАН и Мерцедес напомниха че не трябва се месим където не ни е работа - останали без двигатели Чавдар не можаха да играят на търговете за нови рейсове в София и Варна и така им се видя сметката!

80

.

преди 12 години

Всичко това е нормално и ще има още такива катастрофи(няма да само тия 4 за последните 5 години). Причините: Затъркаха завода Чавдар-Ботевград. Чавдар можеха да станат най-големия производител на автобуси на Балканите.Няма изискване за години като при такситата.Не се извършва абсолютно никакъв контрол от службите. Технически преглед се минава без да се влиза в сервиза а става ясно че дори и договорите не се четат като се презаверяват.Пътищата са оставени на произвола на съдбата. Няма нито един участък да отговаря на всички норми и стандарти:дупки,мантинели,асфалт,маркировка,наклон за оттичане на водата,канафки и т.н.Резултат ще продължаваме да мрем по пътищата.Ние си го заслужаваме защото и снаша помощ се стигна до тук. Вижте гърците какво правят. Малко им остана да запалят парламента оня ден.

79

лало

преди 12 години

Не бумагите направиха катастрофа - дупка, неизправност, престъпна немарливост.Да си ги ловкат виновните, че да стане ясно, че мърлявщината и покварата на парите хора убиват.

fallback