Комисията за защита на конкуренцията глобява „Интерснак България” ЕООД и „Публисис” АД съответно с 246 180 лева и 172 225 лева за заблуждаваща реклама, съобщиха от комисията.
Производството на КЗК е образувано във връзка с масираната рекламна кампания на ядките „Чипи”. Мотото на рекламата „От нашето по-хубаво няма” е представено на фона на ритъма на тъпан, като ядките се подреждат и изобразяват типични български картини.
Разследването на комисията обаче установило, че с изключение на слънчогледовите семки, всички останали ядки на марката – фъстъци, кашу, лешник, бадем и шам фъстък, се произвеждат от „Флипер Комимпекс” – Румъния, въз основа на разработени от "Интерснак България" спецификации.
Суровините пък се доставят от различни страни производители – Аржентина, Китай, Иран, Турция, Мозамбик, САЩ.
Комисията смята, че рекламната стратегия цели да наблегне именно върху произхода на продуктите като произведени в България и в този смисъл има заблуждаващ характер.
От КЗК припомнят, че заблуждаваща е всяка реклама, която по някакъв начин, включително чрез представянето, подвежда или може да подведе потенциалните потребители.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
51
4ipi
преди 14 годиниpari da si pla6tat zadalgenata njmat, no za reklami imat..... brei 4e biznesmeni.
50
sd
преди 14 годиниНещастници!
49
H8CORE
преди 14 годиниДа глобят и всички на баба, на дяди, на планината, на гората, на Балкана, на балкона и на п-у-т-к-а им майна! Тия к-о-п-е-л-е-та мръсни извратиха, омърсиха и погавриха всичко мило и родно за сметка на шепа парички!