Снимка: Булфото
fallback

"Два часа изпомпвахме вода от кораба, докато беше на ход и плаваше“, каза оцелелият моряк от кораба "Ванеса" Николай Димитров, след като завърши разпитът му в бургаската следствена служба.

Димитров даваше показания повече от пет часа и половина в бургаското следствие.

По време на разпита е станало ясно, че един от факторите за потъването на кораба е откъртването на левия флаш борд.

Откъснато е огромно парче от борда с дължина около 60-70 метра и ширина около 1,5 метра.

Димитров е споделил, че за всички е имало термокостюми и всички са ги облекли. До последния момент той бил в машинното отделение и наблюдавал параметрите на двигателя.

На въпрос дали не прикрива важни данни за потъването на "Ванеса" Димитров заяви, че следствените органи ще се произнесат дали има вина, чия е тя и защо това се е случило.

Морякът разказа, че е бил във водата десет часа и е бил спасен от руския кораб "Меркурий".

Няма нищо, което да бъде скрито, каза Димитров и допълни, че следователите не са му забранили да говори.

От българска страна е поискано да бъде направен подводен оглед на „Ванеса“, но засега кораба е обледен и ще се чака по благоприятно време.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

ина

преди 16 години

skoro istinata 6te izleze na bual swyat mnogo laji se pisaha mnogo hora si otidoha ima i po wishi ot kapitana.gospod bawi no ne zabrawya.

13

gothic

преди 16 години

и да си говорим, морето е било, е и ще бъде стихия. Ни и днес сме не по-способни да се борим с него, отколкото в зората на корабоплаването. Точно в морето най-ясно лъсва човешката алчност, глупост, неумение...Само че там дори и обикновените човешки грешки се превръщат в трагедия. Вечна им памет на момчетата, които няма да се върнат и...Бог ще съди виновните, ако има такива...

12

capt

преди 16 години

На тази възраст на к-ба е трябвало отдавна да са му направили " beaching" някъде в Индиа или Бангладеш.За тех. състояние на корабите можеш да съдиш от годините - долу горе както е при автомобилите.Представите си един руски камион Зил произведен някъде 1974 какво би представлявал ако се движи по пътищата в момента -ГРОБНИЦА за тези които са в него, независимо от ремонтите които си му направил./При условие че не са похарчили за ремонт повече от колкото струва на пазара/ Това е Братче БГ корабоплаванета в момента неслучайно и екипажа е на "преклонна възраст" на тази възраст не можеш да избираш кораб на които да работиш,а каквото ти предложат тава е.

fallback