Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

След проведеното Национално външно оценяване, анализ на МОН показва, че българските десетокласници се справят по-добре с българския език и литературата, където имат по-високи резултати, отколкото по математика. Традиционно ситуацията е такава, сподели в “България сутрин” Неда Кръстанова.

“Очевидно има необходимост от преосмисляне и на учебните програми, и на методите на преподаване, защото математиката е изключително важна област в нашия живот и трябва да се работи повече, за да се подобрят резултатите на учениците, защото наистина винаги е горе-долу такава разликата между български език и литература и математика", заяви директорът на Центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование към МОН Неда Кристанова.

От МОН посочиха още, че вече се осъществява плавната промяна във формата и в типа въпроси. Около половината от задачите са били с практическа насоченост и интегрален характер.

"Тази година за първи път, особено в математиката, включихме повече задачи, които да са с практическа насоченост, защото при българския език е по-лесно. Това четене с разбиране върши тази работа - има един текст и към него има зададени въпроси, на които трябва да отговорят, някаква теза да извлекат, докато в математиката, тъй като нашите учебни програми се движат в някакви релси, няма как изведнъж да се промени изцяло оценяването", разясни Кристанова за Bulgaria ON AIR.

Експертът допълни, че това, което спъва учениците, е многото четене. Те първо трябва да прочетат някакъв казус, а след това да помислят.

“Има някои сложни задачи и някои не толкова сложни. Важното е, че когато е вкарано в контекст това е малко по-различно от обичайното в училище", отбеляза Кръстанова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Георги Илиев Митев

преди 4 дни

От децата на " децата на социализма " нищо друго не може да се очаква . Алкохолици , пушачи и дрогиращи се от най-ранна детска възраст. След като родителите ги приобщават към алкохола от най-ранна детска възраст , какво друго може да се очаква от тези увредени от ранна възраст деца. Самовъзпитанието е показател, че имат умствено изоставане в развитието им. Да не споменавам за възпитателите , учителите и съставителите на учебниците им , които допринасят за промиването на мозъците им .

10

Анонимен

преди 4 дни

До Анонимен 10, децата зубряд до ден днешен, но не могат да изпозлват информацията за да решават проблеми. Защо? Защото МОН са кретееенни! Всеки ден учат нов материал. Нямат никакво време да упражняват, камоли да решават практически проблеми. За това и децата ни са последни на ПИЗА! МОН откриха Луната!

9

Анонимен

преди 4 дни

Боже, боже! Нали тези практически задачи са свързани с някаква теория? Трябва нещо да знаеш, за да го приложиш...

fallback