Доколко точни са резултатите от матурата, която тази година демонстршра най-високи резултати, и има ли стъкмистика? Dnes.bg попита Цеца Петрова, преподавател в 119 СУ. Ето и нейния кратък коментар:

Неубедително звучат изявленията на министър Цоков, че резултатите от ДЗИ тази година са по-добри от миналите години.

Прозира в тези резултати стъкмистика, която спасява МОН от техническата грешка, допусната на изпита. Общественото недоволство от истинските резултати щеше да е буреносно и с основание, защото каквито и да са резултатите, изпитът е усилие. Усилието в много от случаите е и на родителите, които финансират самоподготовката.
Ситуацията в училище ме прави силно скептична към обявените резултати. За мен като дългогодишен учител е ясно, че незадоволителните резултати от изпитите са факт и че причината за тях е училищната среда. Не са виновни нито учебните програми, нито самият изпит като формат.

Алабалистики са внушенията, че образованието страда от прекалена теоретичност, че не е ориентирано към компетентности и практически умения.

Законът, който действа в системата сега, я превръща в недисциплинирана среда на безотговорност и анархия.

Миловидни са усилията на чиновниците да си припишат заслуги и да поласкаят учители и ученици с похвала. За жалост или за добро наивниците са малко…

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase