Снимка БГНЕС

“Колкото по-образовани са момичетата, толкова по-малко те раждат, виждаме и такава тенденция. Отвореният свят и образованието допринасят за по-бързата модернизация и по-ниската раждаемост. Положителната страна е, че търпим модели на модернизация” това заяви Красимир Вълчев, председател на парламентарната комисия по образование и наука и депутат от ГЕРБ, предаде БГНЕС.

Вълчев бе гост на организираната дискусия от Стратегическия институт за национални политики и идеи на тема “Образованието - ключово за решаването на демографските проблеми”.

Като важен проблем Красимир Вълчев определи нетната миграция. “За да обърнем тенденцията с външната миграция трябва да осигурим по-добри условия на индустриите, които реализират високи добавени стойности. Ако имаме индустриите с висока добавена стойност, то ще се задържат повече хора тук, ще реализират печалба и ще се замислят за това по-често да създават поколения”, коментира Красимир Вълчев.

“4% от българските деца не тръгват на училища. 7% от тръгналите не завършват четвърти клас, а 9% не завършват осми клас. Образованието е ключово, защото има отношение към неравенствата и бедността”, това заяви и Калоян Паргов, председател на Стратегическия институт за национални политики и идеи.

Проф. Атанас Семов, конституционен съдия и бивш представител на партия РЗС, пък подчерта, че в учебниците не се споменава достатъчно много за конфликта между Израел и Палестина, нито за родните ни герои и призова образователният министър за реформи в тях. “В учебника за седми клас има седем реда за Бенковски, липсва и думата родина. Трябва да има радикално преработване на учебниците, поне по български език и литература, история и география и аз настоявам за това пред образователния министър”, категоричен е Семов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase