Дали не е време за нов образователен закон? Този въпрос поставив профила си във фейсбук директорът на 119-то СУ и председател на най-голямата работодателска организация в образованието Диян Стаматов.
От известно време директори повдигат въпроса училищният закон, действащ от 2016 година, да бъде поне променен, защото някои от текстовете му не проработиха.
Ето какво написа Стаматов:
Какво означава образованието да е приоритет в национален аспект?
- Драстично по-висок процент средства от държавния бюджет - ако сега е 4,1% от БВП , плавно да стане 6-7%;
- Силна промяна в издръжката на институциите и в учителското заплащане;
- Кардинална промяна в учебното съдържание на всички класове и по всички предмети - сериозен съвременен прочит; Прочит, реализиран от водещи УЧИТЕЛИ и от родителски организации;
- Нов поглед в отношението към ученика - всеки един ученик е важен и различен; Ученикът днес учи различно от вчера;
- Съвременен формат на провеждане на изпити и оценявания-насочени към практичност, а не към възпроизвеждане;
- Дигитализация на процесите на преподаване и на цялата система;
- За всеки ученик техническо средство, вместо книжен учебник;
- Промяна във формите и съдържанието на ежегодната квалификация на учителите;
- Пълна реформа в МОН и структурите на РУО. В момента са тежки административни машини. Промените в системата се случват въпреки тяхната консервативност и ниска ефективност.
- Дали не е време за НОВ ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЗАКОН?
Припомняме, най-голямо е недоволството от въвеждането на новата институция - Национален инспекторат по образованието, която прави проверки по формални критерии и главно по документи. Неотдавна директорите настояха нейната дейност да бъде замразена, а образователният министър обеща да се преосмисли функцията му.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
35
Анонимен
преди 10 месецаМалко ли ви са 15 % считано от 01.01.23 . По- алчни и безрезултатни са само народните представители и съдиите в БГ. И вие се не наядохте. Докога права и привилегии без задължения за вас и вашите ученици. На какво основание, какви са постиженията и резултатите ви сред подрастващите- нисък успех, липса на отговорност и дисциплина, зависимости, асоциално поведение и прочие.... Безсрамници !
34
До 23
преди 10 месецаДо до Полива се само - Всичко това ние го знаем. Човекът е имал предвид определена категория деца, каквито също се срещат.
33
Анонимен
преди 10 месецаДо Анонимен 30 Значи ти си изтървал нещата, ако 11-годишното ти дете така упорито имитира адептите на религия, чиято философска основа няма как да разбере на сегашната си възраст.