Снимка БГНЕС

Дали не е време за нов образователен закон? Този въпрос поставив профила си във фейсбук директорът на 119-то СУ и председател на най-голямата работодателска организация в образованието Диян Стаматов.

От известно време директори повдигат въпроса училищният закон, действащ от 2016 година, да бъде поне променен, защото някои от текстовете му не проработиха.

Ето какво написа Стаматов:

Какво означава образованието да е приоритет в национален аспект?

- Драстично по-висок процент средства от държавния бюджет - ако сега е 4,1% от БВП , плавно да стане 6-7%;

- Силна промяна в издръжката на институциите и в учителското заплащане;

- Кардинална промяна в учебното съдържание на всички класове и по всички предмети - сериозен съвременен прочит; Прочит, реализиран от водещи УЧИТЕЛИ и от родителски организации;

- Нов поглед в отношението към ученика - всеки един ученик е важен и различен; Ученикът днес учи различно от вчера;

- Съвременен формат на провеждане на изпити и оценявания-насочени към практичност, а не към възпроизвеждане;

- Дигитализация на процесите на преподаване и на цялата система;

- За всеки ученик техническо средство, вместо книжен учебник;

- Промяна във формите и съдържанието на ежегодната квалификация на учителите;

- Пълна реформа в МОН и структурите на РУО. В момента са тежки административни машини. Промените в системата се случват въпреки тяхната консервативност и ниска ефективност.

- Дали не е време за НОВ ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЗАКОН?

Припомняме, най-голямо е недоволството от въвеждането на новата институция - Национален инспекторат по образованието, която прави проверки по формални критерии и главно по документи. Неотдавна директорите настояха нейната дейност да бъде замразена, а образователният министър обеща да се преосмисли функцията му.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase