Снимка БГНЕС

Ограничаването с един учебник по предмет не би бил добър подход, но трябва да се балансира по отношение на одобряваните учебници.

Това заяви министърът на образованието проф. Галин Цоков пред БНТ. По думите му учителите трябва да имат по-голяма автономност да изберат учебника, по който ще преподават.

Образователният министър очаква, че в даден момент учебниците дори може да се окажат незадължителни заради развитието на дигиталните платформи в образованието.

Учебните програми са отворени за обществено обсъждане, добави още той.

Още по темата

"Това е един труд на екипи в продължение на 2 години. Един от нашите принципи е приемственост в политиките и това, което се е случило преди. Ние отворихме учебните програми за обсъждане на базата на мнението на експертите от 2022 г. Там са предвидени облекчения от гледна точка на отпадане на теми и фактологичен материал", заяви Цоков.

Според министъра амбицията е промените в учебните прогрaми да доведат до намаляване на фактологическата сложност. "Това, че отпадат определени факти, не значи опростяване. Така учителите ще имат повече време да постигнат не само усвояване на знанията, а изграждане на умения и отношения у учениците", допълни той.

Цоков каза още, че когато се въведат индикатори за качество на всеки учител и училище, ще може да се определи приноса за личностното развитие на всеки ученик. Това е свързано с промени в училищното и предучилищното образование, за да бъде приета наредбата за критериите, по които ще се измерва качеството.

Възможно е бюджетът на училището да бъде обвързан с качеството на образованието, допълни той.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase