Снимка БГНЕС

„Нужна е коренна промяна в обучението, а това не може да стане без коренна промяна на учебните програми. Действащите учебни програми са натоварени с доста фактологичен материал и с доста съдържание, което да се запитаме дали трябва точно това да учат децата”. Това заяви Емилия Лазарова - зам.-министър на образованието пред "Нова нюз".

Тя обясни, че за да се установи какво им трябва на днешните деца, е нужен анализ – да се види от къде идват тези постоянно слаби резултати в някои училища. „Регионите и училищата, където има масово слаб резултат, са едни и същи”, каза Лазарова.

Още по темата

Тя изреди някои от вероятните причини за ниските резултати на матурите – многото отсъствия на ученици, на учители, на извиняване без причина на отсъствията на учениците.

Макар да каза, че сегашните програми имат доста фатологичен материал, Лазарова смята, че фактологията в учебните програми не е чак толкова много. „Понякога се изучават и обясняват процеси по един предмет, а знанията, които са нужни на децата за обяснение на тези явления, се изучават на следващата или по-следващата година”, обясни Емилия Лазарова.

Тя посъветва сегашните млади хора да имат дигитално медийна грамотност, за да се ориентират в различна информация. Според нея децата трябва да решават казуси, за да имат интрегрално обучение.
 


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase