Снимка: БГНЕС

Изминаха две учебни години на фона на пандемия с онлайн обучение. Според специалисти, съдържанието на матурите е било съобразено с учебните програми в такава среда.

По думите на Даниела Миладинова, учител по БЕЛ в 18 СУ "Уилям Гладстон", онлайн обучението е било успешно за най-големите ученици.

 "Най-трудно беше обучението при групата 5-и и 7-ми клас, защото те трудно се съсредоточават и бързо губят интерес. Повече опростяване на програмите не се налага. Трябва още да се промени моделът - учениците да имат повече време за часове, които да им помогнат да развият аналитичното си мислене - да развиват уменията си, а не наизустяват знания", допълни пред БНТ Миладинова.

Според нея частните уроци трябва да се ограничат - да има сигурност, че в училище ученикът получава всичко необходимо.

Даниела Миладинова коментира и предложението за удължаване на учебната година с една седмица, с думите, че "допълнително обучение би помогнало за качеството".

Нели Колева, ръководител Стратегии и партньорства в "Заедно в час" заяви, че частните уроци са страхотна корупционна практика и са сигнал, че нещо не е както трябва в училище.

 "Разграничиха се училищата - тези, в които учениците имат възможности, добрите и елитните училища и тези с нисък социален статус", каза още Нели Колева.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase