Снимка: БГНЕС
Учениците не са загубили чувството си на контрол върху собствения си живот дори по време на пандемията. Този извод прави училищният психолог Красен Фердинандов, който работи в Математическата гимназия "Паисий Хилендарски" в София, съобщи БНР.
 
Темата на доклада е "Емоционален баланс, справяне и преуспяване сред ученици преди и по време на COVID-19". С него Фердинандов е взел участие в 9-я конгрес на психолозите през изминалия уикенд. Докладът анализира данни от изследване на училищния психолог, което е обхванало периода преди пандемията и времето на първия локдаун през пролетта. За първия период в него са се включили 150 ученици, а през втория - 160.
 
"Данните в двата периода показват, че имат устойчива култура и начин да се справят ефективно със стреса си, да запазят самообладание, да поддържат емоционалния си баланс", поясни Красен Фердинандов. Той е на мнение, че активността на младежите е ключова за справяне с проблема.
Още по темата
 
"Изследването показва, че активното справяне им е приоритет. Имат конкретен проблем, конкретно преживяване на стрес и те съумяват да се фокусират. Другата много успешна стратегия, която използват, е „всяко зло за добро“, преоценяват по положителен начин дори изпитанията, трудностите", коментира психологът.
 
Фердинандов откроява за ключово и чувството за хумор на учениците, както и в някои случаи тяхната религиозност. "Тези две тенденции се позасилиха по време на Covid."
 
От изследванията става ясно, че чувството за преуспяване е спаднало с около 17%, уточни училищният психолог. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase