Снимка: архив Reuters

Учителите да имат повече свобода в работата си и да се съобразяват с възможностите на учениците в класа. За целта Министерството на образованието и науката предлага промяна на наредбите за общообразователната и профилираната подготовка, с която делегира повече самостоятелност на учителите при планирането и преподаването им.

Предвидено е отпадане на формалната структура на годишното тематично разпределение. Отпадат и изискванията за заверката му при преструктуриране.

Целта е да се постигне по-голяма гъвкавост, оперативност и ефективност в процеса на обучение, а също и да се преодолее съществуващия формализъм, съобщават от МОН.

На учителя се дава свободата да адаптира своята работа към темповете във всеки конкретен клас, за да постигне очакваните резултати, като в същото време от него се изисква ритмичност на учебните дейности и изпълнение на учебната програма в нейната цялост.

Проектът е изготвен след срещи с колективите на различни видове училища и след дискусии с регионалните управления на образованието за необходимостта от отпадане на административната тежест.

В момента учителите трябва в началото на годината да подготвят разпределение за преподаване на темите в учебната програма, което стриктно да следват и задължително при преструктуриране на учебното съдържание да искат и получат заверка от директора.

Този момент от тяхната работа подлежеше и на проверки от експертите в регионалните управления. Промените са обявени за обществено обсъждане в срок от един месец.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase