Лоша реклама няма, гласи една популярна фраза. Водени от тази максима, явно и в студентската телевизия "Алма Матер" към Факултета по журналистика и масова комуникация към СУ, са решили да си направят рекламен клип, който обаче разгневи не един и двама.

Във видеото участва лично директорът на студентската телевизия Башар Рахал. Седнал на столче пред входа на най-стария университет у нас приканва студентите да се явят на кастинг за водещи в телевизията. И това, докато момиче в ролята на асистентка му носи кафе.

И, естествено, "кастинг директорът" я оглежда подобаващо. Отпред и отзад.

Независимо какви са били очакванията за тази реклама, отзвукът е недвусмислен. За дни клипът е гледан десетки хиляди пъти, а критиките са още толкова. Някои от хората отбелязват, че през 2018 г. е недопустимо да се допуска такава реклама, още повече и на студентска телевизия.

Според директорът на телевизия "Алма Матер" Башар Рахал провокацията в рекламния клип е търсен ефект, а лоша реклама няма - стига човек да може да си я защити.

"Не очаквахме чак такъв ефект. Телевизията съществува вече девета година, но досега никой не знаеше за нея", коментира пред Нова тв директорът на медията. И подчерта, че провокацията е била търсена.

А самото видео определи като "пародия и скеч".

"Обвинението е, че е пошло и сексистко, поне от това, което чета. Търсили сме няколко ефекта вътре. Далеч сте от мисълта, че не знам какво е сексизъм, как започна движението Me Too. По-скоро това е една пародия и ние сме целели да бъде пародия. То е очевидно, че е част от скеч", каза Рахал.

Инвестирахме около 50 лева в този клип, а в момента той се върти по всички медии, пресметна той обявата от маркетингова гледна точка. Рахал обясни, че цел на телевизията е "студентите сами да се изразят от свое име, а не някой да говори от тяхно име".

 Във Facebook Жана Попова, преподавател в СУ, поиска извинение.

"Г-н Рахал, казвам се Жана Попова. Изчаках да чуя Вашето извинение, но не го откривам. Преподавател съм във ФЖМК. Преподавам на студентите ни какво е пародия, ирония, сарказъм. Смятам, че това е слово, което трябва да бъде защитавано, за да говорим в обществото за стереотоипи, които понякога са доста страшни. Смятам, че трябва да бъде използвано по най-финия начин", посочва тя.

Бившият директор на "Алма матер" – доц. Светлана Божилова от факултета по журналистика на СУ, коментира, че явно има разминаване между посланието на клипа и нагласите у журналистите и студентите по журналистика. По думите ѝ клипът е гаф, но призова да се даде шанс на новия екип.

Преподаватели от ФЖМК остро осъдиха рекламния клип.

"Ние се ръководим от убеждението, че журналистиката не е шоупрограма, а публична гражданска професия, която има сериозен ангажимент към обществото. Именно университетът е мястото, в което студенти и преподаватели, заедно, утвърждаваме професионалните стандарти. Убедени сме, че лошият вкус е лоша реклама", пише в становището им.

Академичната общност не е стока, която се продава и купува, гласи още мнението на преподаватели в СУ.

"В този смисъл "шеговития" клип на Университетската телевизия "Алма матер" не бива да бъде подминаван като младежка провокация.

Смущаващ е не само клипът, но и пълната липса на прозрачност за това кой носи отговорност за него. Ние продължаваме да не знаем кои са членовете на Управителния и Програмния съвет на телевизията. Не знаем кой и какъв е външният продуцент, който ще се разпорежда с публичната собственост на Университета (материална и символна), но знаем какъв ще е крайният резултат от това. И той не е в полза на обществото.

Нека запазим Университета като място на свободния дух и да не го превръщаме в търговска площ на подменени академични ценности, призовават преподавателите в СУ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase