Снимка: Булфото, архив
fallback

Просветното министерство ще увеличи броя на психолозите и педагогическите съветници в училищата през следващата година. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева на конференцията "Как да спрем насилието в училище - три стъпки за по-безопасна учебна среда", съобщи пресцентърът на МОН.

Ще бъде разширена и националната мобилна група от психолози. Тя вече е сезирана и за инцидентите с ученици, които са се случили през лятото, и работи с тези деца.

Сачева е информирала, че сега от 4362 училища и детски градини в страната, само в 964 работят психолози и педагогически съветници.

Най-силен е недостигът им в областите Ловеч, Силистра, Кюстендил, Перник, Видин и Враца, където за целия регион са назначени само по шест или седем специалисти. Именно в тези области ще се работи приоритетно за назначаването на допълнителни психолози.

Междуинституционалният механизъм за обхват на незаписани в училище деца е дал изключително добри резултати и може да се използва и при превенцията на агресията, е заявила Сачева.

Благодарение на усилията на служителите от всички институции през последния месец са били идентифицирани 103 деца в риск, с които в момента работят социални работници. Момиче, което от две години се е водело в неизвестност, също е било открито в рамките на издирването.

За първи път и професията "Образователен медиатор", който да работи в уязвими общности, е включена в класификатора на професиите и ще получи пилотно финансиране, е съобщила заместник-министър Сачева.

Тя е подчертала, че по програмата "Региони в растеж" 600 млн. лева ще бъдат насочени за образователна инфраструктура, като голяма част от средствата ще бъдат инвестирани в нови възможности за спорт на учениците, което е част от превенцията на агресивни прояви. Според Сачева темата надхвърля проблемите с насилието в училище, като причините до голяма степен са социално-икономически и са свързани с трудностите на семействата от гледна точка на работа, материални затруднения и конфликти у дома. "Много деца са жертви на различни конфликти, свидетели са на насилието навсякъде", е казала Сачева.

Тя е оповестила и данните на МОН за инциденти с деца и ученици през миналата година. 122 деца са ранени в пътнотранспортни произшествия, регистрирани са 38 смъртни случая, а случаите на агресия и тормоз между и над ученици са нараснали с 396.

МОН предприема мерки за промени в тази посока. Вече е сформирана работна група, която трябва да оптимизира механизма за противодействие на училищния тормоз. "Работим и с Института за изследване на населението към БАН по тази тема. Институтът за социални дейности ни сътрудничи с проекта "Горе ръцете", насочен към предотвратяване на телесните наказания над децата. Шамарът не може да бъде форма на възпитание", е заявила заместник-министър Деница Сачева.

Тя е подчертала, че МОН има и поет ангажимент за въвеждането на едносменен режим в училищата до 2021 г., като очакванията са това да облекчи учениците, да им позволи да отделят повече време за отдих и любими занимания, както и за подготовка в училище.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

:)

преди 5 години

Нищо не назначават. Директорите му хванаха цаката и пак минават по тъча. Назначават някоя пенсионирана даскалица за педагогически съветник на 1/2 работен ден. Тя естествено изобщо няма представа какво трябва да прави. Директорите пускат едно писмо до О"ЗД", в което пише, че ученика Х е агресивен и с отклоняващо се поведение. О"ЗД" са длъжни да реагират и пускат заповед в някой ЦОП, че с детето трябва да работи психолог. Психолога на ЦОП почва да работи с детето, и всичко ОК. Пито - платено.

9

Helleborus

преди 6 години

Да бъде отговорен родителя за онова, което ще се случи на следващия ден в училище е като един, дето пиел кафе преди да си легне, защото на сутринта нямал време. Но пак се успивал и той не знаел защо. Има някои действия, които могат да имат смисъл само на момента. Възпитанието е едно такова действие, реакцията не може да е от предния ден, за нещо, което още не се е случило. Всеки се кара на децата за онова, което са сгафили в негово присъствие, родителят у дома, учителят в училище.

8

Helleborus

преди 6 години

Учителите не са с вързани ръце, 7, вързали са им ги. На мен ми е ясно, че деца не се респектират с викове и крясъци, а с мерки, които можеш да вземеш, наказания, съобразени с възрастта, строг училищен правилник, както е по света. От там се тръгва, а след като се приложи, той има превантивен ефект по нататък. Първо децата слушат, за да не бъдат наказани, после редът става навик и естествена среда. На запад просто са стигнали до тази фаза, но са имали и строгия правилник.

fallback