Колаж: Dnes.bg

Едно министерство няма нужда от реклама, има нужда от много по-важни неща - от работа, от иновативност, от добра организация, от идеи. Това само по себе си би рекламирало дейността на всяко министерство или работата на който и да е министър Това обясни PR експертът Максим Бехар в "България сутрин".

"Проблемът не е във факта, че някой може да пусне държавна поръчка за 1 или 10 милоиона, въпросът е, че политическата система вече не работи и позволява отделни чиновници да спечелят едни пари по елементарен начин", допълни Бехар по повод скандалната обществена поръчка във ведомството на министър Меглена Кунева, която беше спряна лично от нея, след като доби публичност.

Още по темата

Промените в света стават твърде бързо, а образованието се движи с 20км/ч. "Проблемът е, че се получава пропаст между това, което прави образователната система, и това, което прави бизнесът", смята експертът.

По думите на бившия министър на културата Петър Стоянович не е проблем, че има обществена поръчка, проблем е, че у нас изпълнителната власт се плаши да защитава своя проект, ако той е правилен и именно защото не е, виждаме една обществена гузна съвест и фалшив морал.

Преди два дни зам.-министърът на образованието Диян Стаматов коментира, че в рекламните дейности на МОН няма нищо лошо, защото колкото повече се рекламира, толкова по добре. Той сподели пред камерата на Bulgaria ON AIR, че една запалка не е предмет на образованието, но пък е предмет на реклама.

Максим Бехар обаче настоя, че думите му са възмутителни, защото никое министерство няма нужда от реклама на химикалки, топки, стъргалки и други.

"Всичко, което се прави трябва да бъде прозрачно, смислено и прагматично. Да води към подобряване на образованието", посочи той.

Петър Стоянович пък отбеляза, че казусът е огледално изображение на мисленето на системата.

"Образованието е равнопоставено на химикални, запалки и други. Има знак за равенство между институцията - Министерство на образованието и предмета на дейност на нашите деца и бъдещи поколения. Това е смущаващо, защото това означава, че ние не се нуждаем от промяна, а от революция в мисленето и начина, по който приемаме света и искаме да го предадем нататък", смята бившият министър на културата.

"Опознах тази система отвътре и тогава загубих и последните си илюзии за тази държава", призна Стоянович.

Бехар каза още, че много хора не знаят какво е етика: "Дефиницията е много проста - да правим прозрачно печалба. Тази поръчка можеше да мине преди 15 години и никой нямаше да й обърне внимание".

По думите му, когато някой се занимава с пари, няма комуникация, това поражда мисълта за съмнения.

"Прозрачността е на първо място, но на второ е да има смисъл тези пари да бъдат похарчени", заключи Петър Стоянович.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase