Ролята на учебното съдържание и учебните програми се преекспонира. Те са само около 15-20% от цялата образователна реформа, обясни в Асен Александров, директор на 51 СОУ.
Той стана известен с това, че отказа да бъде съветник на новия министър на образованието. "Мисля, че бих бил по-полезен като действащ директор, който на място вижда как се случват нещата", мотивира се той в Сутрешния блок на телевизия Bulgaria ON AIR.
Той смята, че посоката на образователната реформа е вярна, доколкото е добър новият закон. "Законът е сърцевината на реформата, стандартите обаче изпълват този закон с живот, поясни той.
Големият проблем в България е огромната разлика между водещите училища и тези в малките населени места.
"Разликата е грамадна – до 2 образователни години. Знанието на един деветокласник от слабо училище се равнява на знанието на един 7-класник от добро училище. И това го показват тестовете на PISA", обясни директорът.
Според него реформата съдържа и промяна в начина на преподаване.
"Начинът на организацията в самия час вече е друг. Учителят влиза, за 5-6 минути обяснява какво ще се случи. Децата се разделят по групи, по проекти и работят. Учителят минава между тях и обяснява. Целта е децата сами да стигнат до изводите", убеден е той.
Образователната реформа е промяна и на манталитета – на ученици, учители, общество.
"За да се случи тя, трябва да има повече доверие към учителите, както и да ги подпомогнем предимно в квалификацията. Колкото и да разчитаме на техните възрожденски качества, те трябва да се квалифицират и преквалифицират непрекъснато.
Александров призна, че всяка реформа е плашеща и в цялото общество има страх – като се започне от родителите, директорите, учителите.
"А тази реформа е грандиозна – променят се целият закон и 19 стандарта. Да реформата е закъсняла и затова не трябва да я спъваме. Тя е трудна, болезнена, но трябва да се случи", звърши той.
Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
8
;мобх ЯП*(Йхг98;
преди 8 годиниПомислете и за реформи по провинцията. И там учат български деца. Вижте цивилиззованите страни. Обединете малките училища в средишни, със специалисти по всички дисциплини. Има училища заради самите учители и партиѝните директори. Направете целодневно обучение с освободените средства. Иначе обучението е без никаква полза.
7
Иес
преди 8 годиниНачинът бил друг-учителят влизал,казвал за 5 минути какво ще се СЛУЧИ и те работели по групи върху проекти!?Че то и чистачката леля Кина може вече да провежда такъв "учебен процес"!Явно,този е участвал в" конкурса" за директори без бележка от психото!
6
az
преди 8 годиниДо КалинаНа никой явно не са му нужни мислещи и умни млади хора. Тенденцията през последните 25 години е умишленото затъпяване на нацията. Умните и мислещи младежи не остават в България - просто няма смисъл, казвам го от личен опит. Всеки път, за всичко откриваме "топлата вода"! Вече поне две десетилетия никъде не се учи по този безумен начин. Всичко е изключително практически насочено и според интересите на конкретното дете. Тук само мъкнат 20 килограмовите раници, а главите си остават празни