Снимка: архив, Булфото
fallback

Да има увеличение на броя на учебните седмици или по-дълга учебна година, се предлага в проект за стандарта за учебния план на Министерството на образованието и науката, представен днес на обществено обсъждане.

Новите моменти в учебния план са свързани с увеличаване на броя на учебните седмици и това предложение на МОН ще се обсъжда публично в следващите две седмици, каза пред журналисти заместник-министърът на образованието и науката Ваня Кастрева. Тя отбеляза, че се предлага за учениците от първи до четвърти клас учебните седмици да са 34, за учениците от пети до 11-и клас - 36 седмици, а за 12-и клас - да се запазят 31 учебни седмици.

Проектът за учебния план предвижда учениците от първи до четвърти клас да завършват учебната година на 15 юни, а останалите ученици, без в 12-и клас, ще завършват на 30 юни, обясни Ваня Кастрева.

Тя отбеляза, че по този начин МОН се стреми да преодолее негативния факт, че българските ученици имат най-кратки учебни занятия, но и да се даде шанс децата да бъдат достатъчно време обгрижени в училище, защото продължителността на лятната ваканция влияе върху мотивацията и върху устойчивостта на знанията на учениците.

Сега първокласниците завършват учебната година на 24 май, а учениците от втори до четвърти клас в края на май.

С увеличаването на броя на учебните седмици се въвеждат и нови учебни предмети, но се запазва седмичната натовареност на децата. За първолаците тя ще бъде 22 часа седмично като постепенно ще нараства и за учениците от гимназиите вече ще бъде 32 часа.

Новите предмети, които ще влязат в училище, са предприемачество, което става задължителен предмет още в началния етап, и компютърно моделиране, който ще се изучава от трети клас. В програмите вече влиза и гражданското образование, което в прогимназията е интегрирано в останалите предмети, но от 9-ти клас нагоре ще се изучава като самостоятелен учебен предмет.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

румяна

преди 7 години

3.На трето място, за разкошния резултат на изпитите за външно оценяване е виновно МОН -защото некачествено следи работата на учителите, стреми се да умаловажи резултатът от изпита, вместо да анализира и даде правилно решение /не мероприятие/; защото тази година имаше толкова много ваканции,почивни дни ,че никой на практика не се съсредоточаваше и се губеше връзката,Големите ваканции не са полезни и не възпитават, защото учениците си "почиват "в социалн. мрежи и съмнителни интернет сайтове

24

румяна

преди 7 години

2.На второ място са виновни родителите- интересуват ли се от проблемите на децата или се интересуват повърхностно само от бележките им и то в края на срока. Изискват ли от учителите децата им да бъдат задължително изпитвани на новите уроци на дъската за да свикнат да изказват мислите си , да говорят пред хора,което ще им послужи по нагоре за интервютата,; протестират за частните уроци по 10 лв на час,без да разбират че това е важно инвестиране, а могат да дават по 25 лв. за прически и маникюри

23

румяна

преди 7 години

видяхме резултатите от външното оценяване- резултатът е позорен. Каквото и да се каже всички сме виновни 1. Учителите- нека се борят за заплатите си, но да си вършат основната работа -защото резултатът показва качеството на техния труд ,защото изпитът не е външно оценяване на учениците ,а външно оценяване на учителите. Кой пропуска ученици които не могат да направят елементарен разбор на литературно произведение, кой пропуска ученици в 9 клас да не знаят таблицата за умножение или действи

fallback