Снимка: Bulgaria On Air
fallback

„Основните пропуски в образованието в страната са, че не се обръща достатъчно внимание на резултатите на учениците, както и достъпа им до образованието. По количество – брой записани деца и съотношение между учители и ученици, сме в средата в класацията за Европа. По качество обаче сме в дъното“, коментира в ефира на Bulgaria On Air Траян Траянов от фондация „Заедно в час“.

Според него идеята за  финансиране на училищата не по брой ученици, а по знанието на децата е интересно, но уточни, че не само оценките ще са фактор в разпределението на средствата, а и населеното място.

„Училищата в момента се фокусират основно върху тестовете, което не е правилно, защото няма как да сме сигурни, че тестовете представят адекватно дали децата са готови за пазара на труда и имат ли необходимите знания“, каза Траянов.

„Не ми се струва обосновано децата да се ориентират за професионалната реализация в четвърти клас. Няма как детето да успее да се насочи правилно. Това, което образователното министерство предлага – средното образование да бъде до 10 клас, а в последните две години от обучението си учениците да изкарат в профилирана подготовка за пазара на труда, има ефект в другите държави“, посочи той.

„Едно от позитивните неща, които се обсъждат, е да се въведе позицията стажант-учител, както и предложението за преференциални кредити за учителите, които се използват в другите държави“, обясни Траянов.

Според него е важно директорите да играят ролята на лидер в учебното заведение, а не просто да се занимават с административна работа.

„Въпросът обаче е дали преподавателите са готови да бъдат мениджъри и да въвеждат новите, току-що завършили студенти, в работата. През последните години разговарях с много директори и казват, че нямат време да обръщат внимание на качеството на обучението или на работата на учителите заради административните си задължения“, допълни Траянов.

Вижте повече във видеоматериала!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

22

Мера

преди 10 години

Грешка: 180 минути са 3 часа .

21

Мера

преди 10 години

До аз бе...Работя в училище, и къде има учител да преподава по 8 часа? 1 час БЕЛ,1час математика и т,до 7 час и предметите са различни.И си пий редовно хапчетата за да не те хваща бяс.Това е самата истина. Норматив за 36 учебни седмици е 720 часа /720:36=20 часа седмично:5/дни/=4 /часа на ден х 45 мин.=180 минути или това прави 1 час и 30 минути/. Къде се получават такива пари за тези отработени часове часове? Пиша подробно за да го разберат всички за какво става на въпрос.

20

аз бе...

преди 10 години

До МераХайде накарай едно дете да стои някъде 8 часа, ама ти го занимавай с уроци, домашни, задачи, писане, четене и каквото си мислиш, че правят "богатите" учители... и да те видя колко дни ще изкараш и колко отпуск ще искаш да имаш.А за заплатата, ако наистина има учител, който получава такава, сигурно ще е умрял вече от щастие. Дали, ако някой получава тези пари ще ходи да работи на втора, че и на трета работа? Ей такива като теб като почнат да се изказват неподготвени бяс ме хваща !!!

fallback