Снимка: БГНЕС
fallback

Германският авиопревозвач "Луфтханза" (Lufthansa) намали графика на полетите си през пролетта заради проблеми с реактивни двигатели, засягащи част от нейните самолети "Еърбъс" (Airbus), летящи на средни разстояния. Това съобщи ДПА, цитирайки изявление на авиокомпанията, пише БТА.

В резултат на това "Луфтханза" вече няма да лети от Франкфурт до Клуж-Напока и Тимишоара в Румъния от 1 март, заяви авиокомпанията в отговор на запитване.

С промяната в лятното разписание на компанията вътрешните полети Франкфурт- Фридрихсхафен и Мюнхен - Лайпциг, както от полетите от Франкфурт до австрийските дестинации Инсбрук и Линц, също ще бъдат прекратени от 31 март.

Очаква се съкращенията да засегнат общо около 100 полета на седмица.

По-рано главният изпълнителен директор Карстен Шпор заяви, че 64 самолета на "Луфтханза" са засегнати от проблеми с двигателите, произведени от "Прат енд Уитни" (Pratt & Whitney), дъщерна компания на американската "Ар Ти Екс корпорейшън" (RTX Corporation). Те трябва да бъдат инспектирани от "Луфтханза техник" (Lufthansa Technik).

Много двигатели на "Прат енд Уитни", монтирани в самолетите на "Еърбъс", преминаха през поддръжка, заради микроскопични пукнатини, свързани с наличието на метален прах.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

Христо Христов

преди 3 месеца

До 6 "Ако някой има неприятности, това са Луфтханза и компанията-производител на двигателите." - мда, сигурно съм про'с'т, че си мисля така, но според мен - всички авиокомпании имащи този модел двигатели и ... Пътниците.

16

Анонимен

преди 3 месеца

Не ми харесва двигателя като идея . И Къв е смисъла да правиш пластмасови лопатки на сравнително малък вентилатор като имаш огромно и тежко желязо къвто е този планетарен редуктор . Радуктора е от никелови сплави за да не разжясва от загряването а никела е по тежъл от желязото -Pratt & Whitney намали експлоатационните граници на предните главини на PW1500G и PW1900G редуктор с турбовентилатор (GTF) компресор за високо налягане (HPC), след като беше открита прекомерна корозия по време на рутинен основен ремонт и FAA планира да наложи промяната.

15

Анонимен

преди 3 месеца

*Еърбъс на германския производител MTU са проблемни.* Е много са зелени, металите се извличат от руда, полезни изкопаеми. Е нема да летат, американските двигатели са стабилни. Немските са вложени във всеки втори самолет "Еърбъс" от модела A320neo..:))

fallback