Снимка: БГНЕС

Ryanair заяви, че е забелязала спад в броя на билетите, които е успяла да продаде, след като редица големи уебсайтове за онлайн резервации премахнаха полетите на нискобюджетния превозвач от списъците си.

Най-голямата авиокомпания в Европа заяви, че в началото на декември "повечето" от по-големите онлайн сайтове на туристически агенти,  включително Booking.com, Kiwi и Kayak, "внезапно премахнаха полетите на Ryanair от продажба на своите уебсайтове".

Авиокомпанията каза, че докато тези туристически сайтове представляват само "малка част" от резервациите на Ryanair, внезапното премахване е повлияло на коефициента на натоварване с "1% до 2%" през декември и януари и ще "омекоти краткосрочните печалби".

Коефициентът на натоварване е процентът на наличните места, които една авиокомпания може да продаде за всеки полет. Ryanair каза, че е отговорила, като е пуснала повече тарифи на по-ниски цени за потребителите директно през собствения си уебсайт.

През декември авиокомпанията обяви разпродажба с 10% отстъпка за повече от 400 000 тарифи за пътуване между януари и края на март.

Ryanair заяви, че премахването на полетите му от уебсайтовете за пътуване няма да повлияе съществено на финансовите прогнози за цялата година за броя на пътниците или печалбите.

Компанията твърди, че приветства хода на уебсайтовете, като твърди, че много от тях таксуват клиентите си с допълнителни такси.

"Ryanair ще отговори на това премахване на нашите полети от уебсайтовете на OTA (онлайн туристически агенти), като намали тарифите, където е необходимо, за да насърчи всички пътници да резервират директно на Ryanair.com, където им е гарантирано, че винаги получават най-ниските цени без OTA надценки, фалшиви информация за контакт или други измами с цени/възстановяване на суми."

Ryanair каза, че не е ясна причината за премахването му от сайтовете, но каза, че може да се дължи на скорошно решение на ирландския върховен съд, което каза, че предоставя на Ryanair постоянна забрана срещу скрийнстърга Flightbox от "незаконно изтриване на съдържание на Ryanair.com" за онлайн туристически агенти.

Компанията каза, че нейните полети все още са достъпни на някои сайтове, като Google Flights, които според нея "не добавят никакви скрити надценки" и насочват потребителите да завършат резервациите си на собствения й уебсайт.

В сряда авиокомпанията публикува последната си актуализация, показваща, че броят на пътниците се е увеличил с 9% на годишна база през декември, но коефициентът на натоварване е намалял с един процентен пункт.

Повече от 900 полета на Ryanair бяха отменени миналия месец заради войната между Израел и Газа и спирането на полетите до Тел Авив и съседна Йордания.

Актуализацията идва на фона на дългогодишен спор между Ryanair и сайтовете за онлайн резервации, като авиокомпанията е започнала съдебно дело в САЩ срещу собственика на Booking.com, Booking Holdings, и неговите дъщерни дружества, включително Kayak, Agoda и Priceline.

Booking.com, Kiwi и Kayak бяха потърсени за коментар от The Guardian.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase