Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

Около 50 процента са загубите на превозвачите от нелегални превози както във вътрешността на страната, така и по международните линии, отчитат от автобусния бранш. В някои случаи леки автомобили превозват пътници на цената на автобусния билет.

Държавата обаче не предприема мерки срещу нерегламентирания превоз.

На фона на компенсациите, които автобусни превозвачи получиха като подкрепа от държавата по силата на наредбата за субсидиране и компенсиране, от бранша посочиха и друг проблем, който пречи на техния бизнес. Според Петър Захариев от Сдружението на автобусните превозвачи най-често движението на един автобус се дублира от две-три или четири таксита по вътрешните линии като чрез тях се отнемат близо 50% от пътниците, а по международните направления нелегалните превози отнемат на бранша около 60% от пътниците, посочи още Захариев.

Според превозвачи държавата обръща внимание на този проблем и не взема мерки за справяне с него.

"Леки коли, които дублират автобусните линии на цената на билета, таксита, които дублират", каза той пред БНР.
От Автомобилна администрация посочиха, че през миналата година са установили 85 случая на извършване на нелегални превози, най- вече от таксиметрови автомобили, каза изпълнителният директор Бойко Рановски. А за тази година установените случаи са около 10.

"Основно леки автомобили, които превозват пътници, които нямат право да извършват такива превози, тъй като единствените леки автомобили, които законно могат да извършват превоз на пътници, това са таксиметрови автомобили, а в случая говорим за автомобили на физически лица, с които се извършва превоз на пътници срещу заплащане", коментира Рановски.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

49

Ха ха!!!

преди 1 година

Транспортния бизнес в България е овладян от мутри и червени ченгета. Така че смятам тази новина за много добра.

48

ьаьаьа

преди 1 година

Смятайте колко е скъп автобусния билет ,щом една кола може да е конкуренция, дето вози двама.трима. Живеем в егати държавата, която е пълен рекетйор към гражданите си. Данаци, такси, ддс, толкова е скъпо, а парите отиват в черната дупка на парламента

47

Анонимен

преди 1 година

с 4 билета,как е на сметка,баи онзи,а някои които превозват 24 са все на загуба и все реват 4е билетите са ефтинки ? решението е да намалите цената,и баи онзи нема му илизе сметката,на загуба едва ли някои би правил нещо

fallback