Снимка: БГНЕС
fallback

Финансовият директор на Ryanair отправи критики към летищата, тъй като те не успяват да наемат достатъчно персонал, за да се справят с възстановяването на желанието на хората да пътуват.

50-годишният Нийл Сорахан каза пред програмата Today на BBC, че летищата и "някои правителства" са виновни за "неподходящия персонал", въпреки че "имаха графици месеци предварително".

Летищата, включително Гетуик, Единбург и Хийтроу, изпаднаха в хаос това лято, на фона на недостиг на персонал по сигурността, персонал за наземно обслужване и кабинен екипаж.

Авиационната индустрия освободи хиляди служители по време на пандемията, за да предотврати финансовата катастрофа, но се бори да наеме и обучи достатъчно персонал, за да се погрижи за възобновяването на търсенето на полети.

Десетки хиляди полети през британските летища бяха отменени, често с кратко предизвестие, докато опашките от недоволни летовници изпълниха залите за заминаване.

Недостигът на работна ръка също засегна доставчиците на контрол на въздушното движение в редица страни в Европа и главният финансов директор на Ryanair каза, че това се е превърнало в "най-големия проблем" за ирландската авиокомпания.

"Летища трябваше да свършат една работа и тя беше да се уверят, че имат достатъчно оператори и персонал по сигурността. Имаха графици месеци предварително", каза той.

Сорахан заяви, че Ryanair е успяла да намери персонал за 73 допълнителни самолета с предварително планиране, въпреки че подобно на много авиокомпании ирландският превозвач е бил обект на индустриални действия от персонала за намаляване на заплатите по време на COVID кризата.

Той каза, че е постигнало споразумение с повече от 80% от пилотите и 70% от кабинния екипаж и се надява да сключи сделки с останалите "в близко бъдеще". Сорахан каза пред Today, че въздействието на каквито и да е индустриални действия е било минимално и авиокомпанията е с пълен персонал и изпълнява 3000 полета на ден.

Ryanair отчете връщане към печалба през трите месеца до края на юни, тъй като пътническият трафик се възстанови силно.

Майкъл О’Лиъри, 61, главен изпълнителен директор на компанията, каза, че резервациите за Великден са били "сериозно ощетени от руската инвазия в Украйна през февруари" и въпреки възстановяването на броя на пътниците цените са били с 4 процента по-ниски от нивата преди COVID.

Авиокомпанията също се изправи пред скок в оперативните разходи от 675 милиона евро през първото тримесечие на миналата година до 2,38 милиарда евро с по-високи разходи за гориво и петрол, такси за обслужване на летището и разходи за персонал.

О'Лиъри каза: "Нашият опит с Omicron миналия ноември и инвазията в Украйна през февруари показва колко крехък остава пазарът на въздушни пътувания и силата на всяко възстановяване ще зависи в голяма степен от липсата на неблагоприятни или неочаквани развития през останалата част от 2022-23 г."


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

7

Бай Дрън

преди 1 година

Да свикват, така ще е вече. Човечеството напредна в глупosтаa си най-вече, а това води до нови и нови затваряния на бизнеси. Навремето Дъглас Адамс в Пътеводител на галактическия стопаджия бе описал ovцетe в Англия, които всяка сутрин се сепвали като над поляната се появяло едно червено нещо (слънце). Та и сега с населението. Всяка година ще се сепват на вирус, започващ с К и оправия няма да има, защото сме като тия ovцe на тучните английски поляни.

6

Хм

преди 1 година

Още при първата вълна моя приятелка, която работеше на Хитроу остана без работа. В чудо се видя, наем в Лондон, ипотека в България. Цяла година търсеше работа и стопи всичко спестено. Едва след година започна друга работа в Лондон и посмъртно няма да се върне на Хитроу.Да си търсят други балъци за несигурната им работа!

5

Анонимен

преди 1 година

Това е не само при самолетните, но при корабните и други компании. Вижда се, че трябват хора, а заплатите стоят същите... въпреки инфлацията... и фирмата затъва от липса на кадри, но не иска да увеличи заплатите

fallback