Снимка: БГНЕС

Пълно възстановяване на полетите и пътуванията спрямо периода преди ковид. Това показват данни на Ръководство въздушно направление за второто тримесечие. Пандемията и петролът обаче породиха нови проблеми в сектора. Европа е обхваната от стачки на екипажите за по-добро заплащане, има и поскъпване на билетите заради горивата, инфлацията и зелените цели на ЕК. Авиопревозвачите казват - пилоти няма. За проблема с недостига на персонал сигнализират от най-големите летища в Испания, Великобритания и някои скандинавски страни.

Какво е бъдещето, ще летим повече или пътуванията във въздуха ще стават все по-ограничени и трудни - темата пред БНТ коментира Тодор Иванджиков, председател на Асоциацията на българската авиационна индустрия.

Причината за кризата в авиационния пазар е по-бързото възстановяване на сектора от очакваното. Очаквахме да се възстановят полетите горе-долу през 2024 г. В момента виждаме, че сме почти на 90% от преди пандемията. Имаме недостиг на екипажи и нямаме време авиокомпаниите да обучат пилоти толкова бързо, обясни Иванджиков.

Очакваме до 2024 г. около 50 000 пилоти да липсват на пазара. В момента има борба между авиокомпаниите, има борба и с карго полетите, смята експертът.

Според него, проблемът не се наблюдава само в нискотарифните, а и в големите компании.

Определено трябва да се замисляме и да проучваме нещата преди да пътуваме със самолет, смята Иванджиков.

Той коментира и въпроса за спрените полети по линията София - Скопие. Посочи сред основните причини за това липсата на интерес от пътници, както и недостатъчната реклама.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase