Снимка: БГНЕС

Над 2 лева първоначална такса за превоз иска синдикатът на таксиметровите шофьори. Шофьорите са готови за протестни действия във връзка със законовите промени, инкриминиращи незаконния превоз на пътници.

В момента масовата първоначална такса в София е 70 стотинки, минималната цена за километър превоз е 77 стотинки за дневна тарифа и 87 за нощна. Ако исканията на синдиката са приемат, първоначалната цена би скочила до 2.31 лева през деня и 2.64 лева през нощта.

Още по темата

Това би намалило драстично отказите за къси курсове, които сега са нерентабилни за водачите, заяви пред БНР Красимир Цветков, председател на националния синдикат. Той цитира данни, според които 62-70% от всички оплаквания от таксиметровите компании сега са заради отказите на таксиметровите шофьори да изпълняват курсове на къси разстояния.

При значително намаляване на отказите ще нарасне качественият показател, подчерта Цветков.

Правени са проучвания и анкети, които показват, че границата около 2.00 лева за първоначална цена е приемлива за клиентите, уточни той.

Още от края на 2019-а тече обединяване на позиции в бранша по темата нерегламентирани превози, припомни Красимир Цветков. По думите му този тип превози много сериозно са "притеснили пазара" и до момента не могат да бъдат спрени въпреки становищата на редица институции.

Протестните действия ще протекат под няколко форми – освен автошествия, се планира и постоянен безсрочен протест пред сградата на Министерството на транспорта. "Ние имаме палатки. Може би на "Гурко" ще ни е удобно, да поживеем малко на къмпинг", коментира Цветков.

Таксиметровият синдикат очаква развитието от общественото обсъждане на Наредба 34, което ще продължи до 28 ноември. Наредбата трябва да влезе в действие от 1 януари.

Друг текст в наредбата, който притеснява превозвачите, е свързан с годините за първоначална регистрация на таксиметров автомобил. С влезли в сила промени от лятото е отпаднал текст, ограничавал годините за първоначална регистрация на автомобила. "Законодателят прецени, че този текст от закона причинява притискане на пазара", поясни Красимир Цветков.

Наредба 34 обаче отново връща осемте години, което пряко обслужва интереса на конкретни фирми, които продават таксиметрови автомобили на лизинг с висока степен на оскъпяване, изтъкна Цветков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase