Снимка: Pixabay
fallback
Рискът от това пътник да се зарази с коронавирус по време на полет е много нисък. Преди няколко дни статистиката на Международната организация за въздушен транспорт (IATA) пък показа, че от началото на 2020 г. са регистрирани 44 случая на COVID-19, при които се смята, че предаването е свързано с полет. За същия период са пътували около 1,2 милиарда пътници.
 
Проучване на министерството на отбраната на САЩ показва, че в зоната, от която седнал пътник вдишва със защитна маска, само 0.003% от частиците във въздуха са заразни. Това важи дори, когато е заета всяка седалка в самолета.
 
Публикуваният в четвъртък доклад дава надежда на авиокомпаниите, които все още се опитватда се възстановят от унищожителния удар на пандемията върху бизнеса им.
 
По време на теста е симулирано, че в салона има само един заразен сред пътуващите. Измерванията са правени при седящи пътници, но не и когато има движещи се по пътеките.
 
Проучването е направено на борда на Боинг 777 на авиокомпания United Airlines.Оказало, че маските наистина помагат силно да се намали разпространението на инфекцията, когато някой се изкашля, дори ако пътникът седи до него на съседното място.
 
Около 99.99% от частиците са изкарани от салона и филтрирани в рамките на 6 минути. Бързата циркулация на въздуха, ориентираната вертикално надолу вентилация и филтриращата система на самолета помагат за това.
 
Изследването заключило, че за да зарази с COVID-19, пътник трябва да пропътува 54 часа на борда заедно с носител на вируса.
 
Проучването е продължило половин година и е включвало 300 теста в продължение на 38 часа полетно време и 45 часа изпитания на земята. Частици със същия размер са били пускани като коронавируса през салон с 42 датчика, представляващи други пътници, които е възможно да се окажат в контакт с частиците. Във всеки тест са пускани 180 милиона частици, еквивалентни на това, което биха изхвърлили във въздуха хиляди изкашляния.
 
"Рискът пътникът да се зарази с COVID-19, докато е на борда, изглежда много нисък. Само с 44 идентифицирани потенциални случая на предаване, свързано с полет, сред 1,2 милиарда пътници, това е един случай на всеки 27 милиона пътници", казват и от IATA.
 
Според данните от симулациите, климатичните системи, HEPA-филтрите и естествената бариера на облегалката на седалката, въздушният поток надолу и високата скорост на обмен на въздух намаляват ефективно риска от предаване на болести на борда. Когато към това се добави и предпазна маска, всичко това прави седенето в непосредствена близост в кабината на самолета по-безопасно от повечето други вътрешни среди, категорични са експертите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

22

1000

преди 3 години

Какъв карт-бланш? Болните със симптоми не се допускат в самолетите. На летищата се мери температурата. Кашлицата и кихането трудно ще ги скриеш.

21

Анонимен

преди 3 години

Сега заради такива публикации безсрамниците които пътуват болни ще се увеличат още повече. Като си болен имаш морален дълг да седиш на карантина докато оздравееш, но имаше един куп *** които болни пътуваха без да им пука за живота и здравето на останалите пътници. Сега им давате карт бланш да го правят с чиста съвест.

20

Анонимен

преди 3 години

Къде е проблемът? Как да вярва човек в днешно време на подобни информации?ИАТА е организация която е с директен интерес хората да летят със самолети.

fallback