Снимка: БГНЕС
fallback

Японският петролен танкер, който причини екологична катастрофа, след като заседна на коралов риф край остров Мавриций, се разцепи на две, съобщи днес експерт по околната среда, цитиран от ДПА.

"От тази сутрин сигурността бе засилена по цялата брегова линия. Това е абсолютно извънредно положение", заяви независимият екологичен консултант Сунил Корваркасинг след преглед на заснети с дрон кадри на кораба.

По думите на специалиста в надпревара с времето хеликоптери летят между кораба и брега от началото на днешния ден, за да изтеглят останалото гориво от танкера.

Танкерът, който на 25 юли заседна край острова в Индийския океан, изхвърли около 1000 тона петролно гориво в девствените крайбрежни води на популярния за медени месеци курорт - район, в който се срещат много рядка флора и фауна, припомня ДПА.

В четвъртък японската компания Нагашики шипинг (Nagashiki Shipping), отговорна за катастрофата, съобщи, че отстраняването на оставащите 3000 тона гориво от кораба почти е приключило.

Не е ясно колко гориво е останало на кораба към днешна дата, отбелязва ДПА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

У

преди 3 години

Аз съм работил 11-12год на кораб и 99% съм сигурен, че засядането е резултат на небрежност, предоверяване и неопитен капитен. От години има тенденция, да се промотират млади момчета на по 30-35год за Ст.пом.к-ни и Капитани. Не всички са готови и често се предоверяват на апаратурата, оставят се на автомат, "кара" се в плитчини или несървирани места заради GSM обхват..,изобщо-не добра морска практика. Да не говорим, че почти няма европейци, освен малкото от източна. Някъде стават пом. к-ни с курс!

17

Анонимен

преди 3 години

Заради подобна безотговорност преди 8г заседна пасажерският лайнер Costa Concordia с трагични последствия.

16

Анонимен

преди 3 години

В Уикипедия, и не само там, има инфо за инцидента. Корабът е mv Wakashio - 200хил. т , дълъг 300м бълкер (насипни товари), под панамски флаг плаващ под баласт от Китай за Бразилия. Операторът е Митсуи. Заседнал е на 25 юли. Екипажът е свален. Оттогава са успели да източат почти цялото гориво, около 4000т, останали са около 100т, но са затруднени от 5м вълни.Екипажът празнували рожден ден и доближили на 2 мили, за да имат wifi обхват. Абсолютен фал. Интересно кой въобще е бил на мостика.

fallback