Пореден ден, поредно дело срещу Tesla. Този път ударът идва от актьора Мена Масуд, който  влезе в кожата на Аладин в едноименния филм на Disney, тръгнал по кината едва преди седмица.

Според Масуд, ден след като купил колата, докато сменял платната на пътя, по който се движел, едното му колело паднало и той се забил в дърво отстрани на пътя. Според застрахователите проблемът е в Tesla, не в шофьора. За това актьорът решава да съди автомобилния гигант за "небрежност и нарушаване на гаранцията“. От друга страна Tesla твърди пред Business Insider, че колелото е паднало след като Масуд се удря в дървото с висока скорост.

Още по темата

За тези, които наблюдават Tesla отблизо обаче, твърденията на Масуд звучат познати. Проблемите с окачването следват колите на компанията от години. Дори интернет има наименование за инциденти, като този на Мена. Потребителите го наричат „лошото колело“ и е станало нещо като определение на Tesla. Дори сайта на Националната администрация по безопасност на пътищата е пълен с анонимни оплаквания за счупени окачвания. Съществуват и групи за "търсене на лоши колела в дивата природа“.

Естествено, това не може да бъде незабелязано от Tesla. Макар компанията никога да не е признала проблема, все пак тя издава няколко бюлетини за техническо обслужване при счупено окачване за моделите S и X.
Един от тези бюлетини за 2016 година гласи: "Някои автомобили Model S и X може да са произведени с връзки за предното окачване, които не отговарят на стандартите за якост на Tesla. Водачът има контрол над колата, но колелото може да влезе в контакт с колесната арка.“

Според Джейсън Ливай има два случая, в които компанията трябва да обърне сериозно внимание на даден модел кола – когато тя нарушава безопасността на движение по пътищата и когато има сериозен дефект.

"Но Tesla не прави това,  казва той пред Business Insider. - Те постоянно поправят някакви софтуерни проблеми и не признават за дефекти. Може би компанията не вярва, че автомобилите им представляват опасност за безопасността или се страхуват как подобни новини ще повлияят на цената им. Нека бъда честен. Те не са единствените, които го правят. Това е дълга традиция при производителите.“

Говорителите на Tesla са категорични, че пускат бюлетини, като всички други автомобилни компании – когато има нужда за усъвършенстване на колата или когато са нужни инструкции за поправка, които липсват в ръководството на автомобила.  "Но това не значи, че има проблем със сигурността“, допълват от Tesla.

Според  Business Insider за проблема с окачването компанията знае от 2013 година, когато експертите пишат няколко доклада, описващи проблема. През 2016 г. се появява същото проучване, което доказва, че три години по-късно нищо не е поправено. Заради същия проблем, през 2013 година стотици автомобили на Dodge са били пратени в сервиза. Но вместо да направи това, Tesla, в продължение на години, публикува само бюлетини.

Въпреки че Model 3, колата, с която катастрофира Масуд, е на пътя по-малко от година. Бюлетин за нейното окачване вече е пуснат от Tesla. Според него, шарнирите могат да се спукат във фланеца и да изгубят въртящ момент, което може да доведе до неприятен шум при движението по неравна повърхност.

"По това, което виждаме, Tesla си играе с правилата за сигурност от самото начало. Те си мислят, че не се отнасят за тях“, казва Ливайн. Според него, компаниите, които спазват правилата и алармират за проблеми са онези, на които може да се разчита. Тези, които са свикнали да крият, поставят печалбите пред сигурността.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase