Снимка: Reuters
fallback

Няколко месеца след катастрофата на Етиопските авиолинии, в която се разби Boeing 737 MAX 8 и приземи всички машини от модела, от компанията признаха, че са знаели, че проблем със самолетите има, но не са съобщили за това.

Oще по темата
Всъщност, от Boeing са установили проблема още през 2017 година, година преди да се случи първата трагедия с машина на Lion Air. Те признават, че по невнимание са направили един от сензорите - AOA (Разминаване на ъгъла на атака) незадължителен, тоест – той не е бил част от стандартния пакет и е липсвал в някои от самолетите. Разбират едва по-късно, че датчика не е част от стандартния им пакет, а бива включен в машините само ако от компаниите си го поръчат.

Неговата функция е да алармира, когато два различни сензора дават противоположни данни.

Не се знае, дали и за двете катастрофи, причината е точно този сензор. Според проучванията, които направили от Boeing, той не засягал безопасността на самолета, а те възнамерявали да компенсират липсата му с ъпдейт на софтуера. Това така и не се случило.

Boeing така и не уведомили Федералната авиационна администрация. Направили го месец след първата катастрофа. Макар проблемът да "не бил сериозен", той е можело да предотврати объркването у пилотите, а може би и самите катастрофи.

Едва 20% от всички 387 самолета Boeing 737 MAX имат сензор за  Разминаване на ъгъла на атака.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

Българин

преди 4 години

Айде сега Бойнг-гейт!Да изплатят 10кратно на близките на жертвите, колкото сащ поискаха на VW за дизелгейт!!!

17

Иво

преди 4 години

Подозирам, че пак Путин е виновен. ;)

16

Деян

преди 4 години

Тази статия е пълна боза, както и познанията на автора в областта. Първо, не става въпрос за допълнителен сензор, а за допълнително известяване при различни показания на двата сензора за ъгъл на атака. То е опционално, защото при несъответствие на показанията излизат един куп други грешки, от които несъответствието става очевидно и без изрично показване на екрана. И второ - проблемът е изцяло софтуерен, а именно, че изобщо се допуска задействане на анти-стал системата при АОА несъответствие

fallback