снимка: Ройтерс
fallback

Ръководителят на влиятелния работнически съвет на германския автомобилен концерн Volkswagen Бернд Остерло поиска десетгодишна защита за работните места на служителите от основната марка VW - до края на 2028 г. Това е условието за т. нар. цифрова трансформация на компанията (която на практика включва и плановете за нов завод в Източна Европа, за който сред водещите кандидати е и България, б.ред.), поясни пред хиляди служители самият Остерло по време на срещата на съюза. 

Мярката следва да важи за всички германски заводи на бранда VW: „Искаме същата защита за всички служители на Volkswagen тук", поясни той, цитиран от DPA.

По този начин предишните защитни регулации ще бъдат коригирани - досега имаше гаранция за работните места до края на 2025 г. за „бъдещия пакт“ - пакета за строги икономии, както и застраховката за работните места до края на 2028 г. за заводите в Емден и Хановер.

Преди седмица стана ясно, че синдикатите ще блокират решението за строежа на новия завод на концерна в Източна Европа.

"В рамките на вота в Надзорния съвет нашите представители няма да гласуват в подкрепа на това предложение“, посочиха представители на Работническия съвет. Според тях вместо да се строят нови капацитети в Източна Европа, концернът би трябвало да насочи компанията към вече съществуващи мощности.

Главният изпълнителен директор Херберт Дийс увери, че приема сериозно несигурността и опасенията на служителите. Тенденцията за дигитализация ще струва работни места, особено в администрацията. С модерните IT системи много рутинни задачи и процеси могат да бъдат автоматизирани, каза той пред около 20 000 служители. „Ясно е: това ще премахне и част от работните места в администрацията“. По думите му ще бъде търсено социално решение, например чрез частично пенсиониране.

Дийс подчерта, че до 2025 г. той е гарантирал сигурността на работните места. Въпреки това няма алтернатива: „Трябва да генерираме значително повече пари с нашите коли, за да инвестираме в бъдещето". Поради строгите изисквания на ЕС за емисиите CO2 делът на Volkswagen от пазара на електрически автомобили ще трябва да бъде около 40% до 2030 година. Въпреки това: „Електрическата кола се произвежда с около 30% по-малко работа от тази с традиционни двигатели и ще е трудно това да се компенсира само с текучеството на служителите и частичното пенсиониране", каза той. В същото време концернът продължава да изпитва недостиг на софтуерни специалисти. В сегмента трябва да се създадат 2000 нови работни места.

Целият материал четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Анонимен

преди 5 години

Ако заводът не е в България Бойко трябва доста добре да обясни как така приятелката на Русия Сърбия е по-привлекателна за европейски инвестиции от европейската членка България.

11

Анонимен

преди 5 години

Предлагам заводът да бъде в Перник!

10

дигитализация

преди 5 години

В България е още непозната дума но тя навлиза.След 10 до 15 г. излишни професии ще станат преводачите,шофьорите,част от лекарите,част от барманите,рецепционистите поне в хотелите до 3 звезди,огромна част от работещите в производството,След навлизането на 5 G дигитализацията навлиза масово.

fallback