Снимка: БТА
fallback

Данните от черните кутии на разбилия се преди седмица в Етиопия "Боинг 737 МАКС 8" показват "явни прилики" с катастрофата на индонезийски самолет от същия модел през октомври. Това обяви днес етиопската министърка на транспорта Дагмавит Могес, цитирана от световните агенции.

Oще по темата

Черната кутия, записваща параметрите на полета, е показала "ясни прилики" между катастрофите на двата самолета от един и същи модел, каза Могес на пресконференция. Тя отбеляза, че устройството е в добро състояние.

Предварителният доклад за причините за авиокатастрофата ще бъде публикуван до 30 дни, допълни етиопската министърка на транспорта.

Всички 157 души на борда загинаха, когато самолет "Боинг 737 МАКС 8" на Етиопските авиолинии, изпълняващ полет от Адис Абеба до Найроби, се разби малко след излитане на 10 март.

Редица страни, сред които и Съединените щати, наложиха забрана самолети от този модел да летят. Американската компания производител Боинг трябва да докаже, че "737 МАКС 8" са безопасни на фона на подозренията, че дефектни сензори и софтуер са допринесли за двете катастрофи, станали в разстояние на по-малко от половин година, отбелязва Асошиейтед прес.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

50

Анонимен

преди 5 години

До РеалистПовярвай ми. Тези с 200 часа не летят Сингапур - НюЙорк. Трябва да отидеш да работиш в някоя агенция за сертифициране на самолети,ако те вземат.Толкова много разбираш.

49

Хххх

преди 5 години

До Анонимен 48Доста лупости си написал....електрониката е по-сигурна от човека...това е факт доказан отдавна...машината не прави грешки...в повечето случаи самолетните катастрофи са в резултат на човешка грешка....друг е въпроса ако Боинг са бързали да пуснат този самолет в употреба без всички необходими проверки..90% от самолетните катастрофи стват при кацане...А ако не знаеш всички съвременни самолети се управляват от автопилот...т.е. по-време на полета пилотите си бъркат по дуп..ките....

48

Реалист

преди 5 години

Часовете не са толкова важни - може да е летял между Сингапур и Нюарк - т.е. има няма 10 полета. А ако е летял на едночасови разстояния - това са 200 кацания и излитания, което си е нещо.Проблема е в самолета - няма как със софтуер да оправяш център на гравитацията със 100% надеждност. Не можеш да слагаш турбофан на тяло проектирано за турбоджет. От лакомия да спестят пари и време за разработка, Боинг убиха 400 човека. Бог да ги прости.

fallback