50

Анонимен

преди 5 години

До РеалистПовярвай ми. Тези с 200 часа не летят Сингапур - НюЙорк. Трябва да отидеш да работиш в някоя агенция за сертифициране на самолети,ако те вземат.Толкова много разбираш.

49

Хххх

преди 5 години

До Анонимен 48Доста лупости си написал....електрониката е по-сигурна от човека...това е факт доказан отдавна...машината не прави грешки...в повечето случаи самолетните катастрофи са в резултат на човешка грешка....друг е въпроса ако Боинг са бързали да пуснат този самолет в употреба без всички необходими проверки..90% от самолетните катастрофи стват при кацане...А ако не знаеш всички съвременни самолети се управляват от автопилот...т.е. по-време на полета пилотите си бъркат по дуп..ките....

48

Реалист

преди 5 години

Часовете не са толкова важни - може да е летял между Сингапур и Нюарк - т.е. има няма 10 полета. А ако е летял на едночасови разстояния - това са 200 кацания и излитания, което си е нещо.Проблема е в самолета - няма как със софтуер да оправяш център на гравитацията със 100% надеждност. Не можеш да слагаш турбофан на тяло проектирано за турбоджет. От лакомия да спестят пари и време за разработка, Боинг убиха 400 човека. Бог да ги прости.

47

Анонимен

преди 5 години

На мен ми прилича като да са качили някой от Симсонче на Ямаха. Много си приличат ама пустата Ямаха все си дига носа и се обръща.

46

Анонимен

преди 5 години

До @49На други самолети бе душа , без пътници. Провери на какво летят първо в Lufthansa.

45

Анонимен

преди 5 години

До Анонимен 44Там е проблема . Пилота не знае в каква ситуация се намира поради липса на опит. Вадят книжките и почват да четат , ако могат. А видеото в ютуб показва колко много данни има по екраните. А и повечето системи са дублирани.

44

@49

преди 5 години

И ти как предлагаш да си набере летателните часове преди да стане втори пилот, като кара селскостопански самолети? Всеки пилот някога е бил с 0 часа. Важното е, че основният пилот е бил с много часове.

43

Анонимен

преди 5 години

200 летателни часа за втория пилот = добра авиокомпания. Не ме разсмивайте. Всеки които кара кола занае че след 200 часа е още новобранец. Да не говорим за самолет.

42

Анонимен

преди 5 години

Самата идея да правиш самолети, които летят лошо е безумие. Доколкото разбрах това се правело при изтребителите, ама там рискуваш само животът на пилота. Който може да катапултира. Докато гражданските самолети возят стотици хора, летят над гъсто населени райони и просто трябва да летят добре. Да разчиташ на електроника по време на излитане, когато самолетът е ниско и няма време за реакция е безумие. Така че Боинг да плащат. Или птичките ще си стоят на земята.

41

Анонимен

преди 5 години

Явно няколко стотин самолета на ден не са включвали автопилота на височина под 8 километра... Та са оцелели някакси.

40

Анонимен

преди 5 години

И още нещо, инструкцията как да излезеш от такава ситуация предполага, че всичко друго ти е здраво. Но това което все още не знаем, защото черните кутии не са разчетени или поне не са публикувани е, дали нещо друго по самолета не се е прецакало. Те пилотите да не са полу-божества, да могат да се справят с лошо проектиран самолет, лошо проектирана система, дефектиращи сензори и кой знае какво още, наведнъж. Етиопия еър е много добра авиокомпания, просто самолетът има проблем.

39

Анонимен

преди 5 години

Статистиката за сигурността на различните модели самолети се води за катастрофа/брой летени часове. Така ако 10 самолета са летяти по 1000 часа и има 1 катастрофа, то риска ти е 1 на 10 000. Колко самолета летят няма никакво участие във формулата. Което не е справедливо за по - старите модели, понеже формулата не взема под внимание възрастта на самолета. Бойнг 737 е с най - лоши показатели. Без значение от серията. Въпреки, че са произведени най - много и има най - много нови самолети в движени

38

Анонимен

преди 5 години

А видеото на mentour в ютюб показва как се излиза от такава ситуация, ама предполага, че пилотът знае, че ситуацията е точно такава - изправяне на носа заради двигателите, а не поради нещо друго. И не включва 5-минутна борба със самолета, в която той дърпа носа нагоре, а системата надолу. Във видеото той нарочно вкарва самолета в такъв режим и после го оправя, без системата да му пречи. Докато в реалния живот, това е ставало след излитане, т.е. на ниска височина и системата не е съдействала.

37

Анонимен

преди 5 години

Това което пише на други места е, че Боинг сами са си правили оценката за ФАА. Което очевидно е груб конфликт на интереси. Както и че MCAS е станала 4 пъти по-настойчива между началните и крайните документи. То е ясно, че не пада всеки самолет, става въпрос за комбинация от обстоятелства.Различните самолети са на различна възраст, обслужвани са различни и пилотите са различни.И което е ясно е, че Боинг съвсем определено не са обучили пилотите достатъчно за новата система, защото била "маловажна"

36

Анонимен

преди 5 години

Драги ми смехурко.Няколко стотин от тях са правили поне по два полета на ден и не са паднали. Логиката ти издиша сериаозно.

35

Реалист

преди 5 години

До 40. Гане АнонимниковСтранно тогава защо не всеки модел самолет има MCAS и не пада като зряла круша по един и същи начин? 737 е проектиран за турбоджет двигатели, не за турбофан. Турбофан са по-икономични, но и по-тежки.Чети бе Петко, чети...

34

Анонимен

преди 5 години

До РеалистГане нищо не разбираш мой човек. Всеки самолет може да бъде поставен в тази ситуация.

33

Реалист

преди 5 години

Да поясня за Гане - проблема е, че на Боинг не им се дават пари за разработка на нов самолет, и затова ползват стар модел на който окачват нов тип двигатели, обаче това променя центъра на тежеста и при определени условия това може да вдигне много носа на самолета. И те решават, че ще оправят проблема с една програмка дето ще го натиска надолу ако реши, че е нагоре.Само че, всеки който разбира малко от електроника знае, че няма как да мине номера със софтуер да оправяш проблемите на хардуера

32

Анонимен

преди 5 години

Имам само един въпрос: Защо записите на разговорите и данните от датчиците не са публична информация? В края на краищата става въпрос за нашия живот. Освен това си и плащаме билетите. Имало подобия. Естественно че ще има. В ютубе има видео на симулатор какво прави самолета в точно този случай. Мига ,свети, говори и накрая дори вибрира. Но излизането от ситуацията когато ти казват че си с ниска скорост е не да дадеш газ , както вероятно са направили, а точно обратното. Вероятно е пилотска грешка.

31

Тео

преди 5 години

Епилога е ясен - причините също. Немарливост, гонене на печалби, безскрупулност. Ще запушат устите на близките на жертвите с по 1-2 милиона долара, Бойнг ще платят "огромна" глоба от порядъка на 200-300 милиона долара(колкото струва самолет и половина) от тия, е ... може и милиард да я направят и ... толкоз! Умрелите са си умрели, но чичко Сам няма да позволи 30-40 хиляди американеца да останат на улицата заради някакви си умрели я! Ще ги лишат от печалба за три месеца и толкоз!