Снимки: Reuters
fallback

След катастрофата на  Boeing 737 MAX 8 на Етиопските авиолинии, множество компании, които използват този модел самолет, решиха да се откажат от него.

Китай приземи около 60 самолета, а към тях се присъединиха самата Етиопия и Каймановите острови. Сингапурските авиолинии също се отказаха от своите пет самолета Boeing 737 MAX, но засега.
Ще бъде ли спрян моделът и има ли такива в България?

Oще по темата

"Самолетът Boeing 737 MAX е един от най-популярните в историята на гражданската авиация. - обяснява Александър Богоявленски, авиационен експерт, пред БНТ. - Над 5000 самолета са поръчани досега, а над 7000 от предишните поколения вече летят. 350 самолета са произведени към края на януари 2019 г., като производството на модификацията все още не е спряло. Boeing 737 MAX 8 в българските авиолинии няма, има такива от предишни модификации."

През 2018 година, Boeing 737 MAX на Lion Air се разби 13 минути след излитането си. Самолета на Етиопските авиолинии преди дни също се разби малко след като напусна пистата.

"Фазата, в която се случват инцидентите, е фазата на излитане, в която самолетите отлепят от земята.  Не би следвало да се спекулира на толкова ранен етап с някакви конкретни заключения. Не може обаче да се твърди със сигурност, че има връзка между двата инцидента с тези самолети“, обясни Богоявленски.

По думите му, черните кутии не дават решения, те просто записват данните от полета и помагат при разследването.

Автоматиката измества все повече човешката дейност - затова е изключителна важна взаимовръзката между софтуерния интерфейс и подготовката на пилотите, категоричен е експертът. Според него, няма място за притеснение у пътниците, защото въздушният транспорт продължава да бъде най-сигурният.

 


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

39

hm

преди 5 години

До АнонименНе знам за саботаж, но това е втори такъв самолет, който катастрофира по подобен начин в рамките на 5 месеца. Неслучайно повечето държави и авиокомпании го спират, поне докато се изяснят причините. В историята на авиацията повечето неща стават на принципа проба грешка и се учат от грешките с цената на човешки животи. Нов дизайн, пести 15% гориво, изместват се двигателите и центъра на тежестта и има нова система която компенсира това, но явно с компромис за безопасността.

38

Вили

преди 5 години

Има автоматично и ръчно управление. Когато при автоматичното се получи отклонение, звуков и светлинен сигнал известява и се минава на ръчно. Този самолет е нов с по сложно управление, важна е и квалификацията на пилотите.

37

Анонимен

преди 5 години

Няма опасност Български самолети да падат.щото са от епохата на Флинтстоун.крачни.

fallback