Снимка: pixabay.com
fallback

Намаленията не винаги са реални и клиентите трябва да проявяват "потребителско хладнокръвие и подозрение". Това обясни шефът на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по време на конференция на тема "Празничните намаления-предизвикателства пред малките и средни предприятия".

"Намаленията не винаги са реални, потребителите трябва да имат едно наум. Очаква се предстоящата кампания "Черен петък" да прелее към коледните и новогодишни празници. Затова нашите екипи ще бъдат нащрек и ще работят по изготвена програма, ще има проверки по търговските обекти, както ще се следят и онлайн магазините", поясни още председателят на КЗП.

Oще по темата

По думите му КЗП има готовност веднага да реагира при жалби и сигнали на гражданите.

"Те могат да ни търсят и на денонощния телефон 0700 111 22 и на сайта в интернет, където имаме удобна форма за подаване на оплаквания. Основната ни задача ще бъде да проследим обявените цени и действителния процент на намалените стоки. Можем много по-лесно да установяваме от самите потребители, когато има нередности, защото нашите екипи имат право да изискват документи и информация, включително и паметта на фискалните апарати", коментира Маргаритов и добави, че ще следят и за това дали стоките, предлагани на намаление, са продавани, както изисква законът, поне 30 дни на старата цена.

Той каза още, че освен проверките по търговските обекти и онлайн магазините, започват и проверки по зимните курорти.

"Най-вероятно от средата на декември ще бъде открит ски сезонът в големите курорти и съоръженията и пистите ще работят. Там също имаме функция и контрол, коректното оповестяване на информацията относно сложността на пистите, особеностите и цените за тяхното ползване. Наред с това в туристическите заведения и места за настаняване ще проверяваме съответствието, качеството на предоставените услуги и всичко, за което потребителите ни сигнализират" поясни още председателят на КЗП.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

6

Ум

преди 5 години

Поамериканчването на Българина продължава в пълна сила - черен Петък, хелоуин, паметници на Американски президенти ... нямам думи.А иначе най-големите балъци пазаруват точно на такива промоции, удрят ги яко с ужким намаления хахахаха.

5

...

преди 5 години

В България няма такова нещо като черен петък. На предния такъв, отивам да си купя хладилник. Седмица преди това, цената му беше 730 лв. Викам си другата седмица като го намалят, ще си купя. Отивам на черния петък и гледам.... цена 870 лв, и намален на 750 лв. И това ли е черния петък? Завишават цените, и после връщат старите, та дори и по скъпо. На въпроса защо цената е такава а миналата седмица беше 730, отговорът беше "Политика на фирмата". Никакъв черен петък няма в България, да знаете.

4

Анонимен

преди 5 години

Отварайте си очите и на касата ! Винаги си гледайте сметката, едно пише на етикета -друго плащате !случва ми се вече доста Често в уж най-добрата хран верига.и в най-голямата верига за дрехи .

fallback