Снимка: pixabay.com

Намаленията не винаги са реални и клиентите трябва да проявяват "потребителско хладнокръвие и подозрение". Това обясни шефът на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по време на конференция на тема "Празничните намаления-предизвикателства пред малките и средни предприятия".

"Намаленията не винаги са реални, потребителите трябва да имат едно наум. Очаква се предстоящата кампания "Черен петък" да прелее към коледните и новогодишни празници. Затова нашите екипи ще бъдат нащрек и ще работят по изготвена програма, ще има проверки по търговските обекти, както ще се следят и онлайн магазините", поясни още председателят на КЗП.

Още по темата

По думите му КЗП има готовност веднага да реагира при жалби и сигнали на гражданите.

"Те могат да ни търсят и на денонощния телефон 0700 111 22 и на сайта в интернет, където имаме удобна форма за подаване на оплаквания. Основната ни задача ще бъде да проследим обявените цени и действителния процент на намалените стоки. Можем много по-лесно да установяваме от самите потребители, когато има нередности, защото нашите екипи имат право да изискват документи и информация, включително и паметта на фискалните апарати", коментира Маргаритов и добави, че ще следят и за това дали стоките, предлагани на намаление, са продавани, както изисква законът, поне 30 дни на старата цена.

Той каза още, че освен проверките по търговските обекти и онлайн магазините, започват и проверки по зимните курорти.

"Най-вероятно от средата на декември ще бъде открит ски сезонът в големите курорти и съоръженията и пистите ще работят. Там също имаме функция и контрол, коректното оповестяване на информацията относно сложността на пистите, особеностите и цените за тяхното ползване. Наред с това в туристическите заведения и места за настаняване ще проверяваме съответствието, качеството на предоставените услуги и всичко, за което потребителите ни сигнализират" поясни още председателят на КЗП.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase