Снимкa: Reuters, архив

Ежегодно от Инспекцията по труда се извършват редица проверки на работодателите, установяват се нарушения, но какво следва след това и кога работодателите спират с некоретното отношение спрямо своите служители?

Един от основните проблеми при установяването на нередности се крие в това, че много от работниците се страхуват да сигнализират до институциите, за да не загубят внезапно работата си.

Още по темата

Знаем ли какви са правата ни като работещи - коментар в предаването "Директно" по телевизия Bulgaria ON AIR на Румяна Михайлова, изпълнителен директор на Главната инспекция на труда.

Съществуват две групи нарушения, които установяваме като контролен орган. Едната група са тези нарушения, които касаят безопасността и здравето на работа, които като че ли неглижираме, за съжаление. Другата се отнася за нарушения на трудовия договор, заяви в студиото Михайлова.

По думите й най-честите нарушения са за неизплатени и закъснели заплати или нарушения на работното време.

"Предприятията все повече се стремят да има добри условия на труд. За съжаление все още има нарушения, които се отнасят за безопазността на работата. Липсват вътрешни правила за безопасност, инструкции за безопасна екслоатация на машините", заяви в предаването изпълнителния директор на Инспекцията по труда.

Трудовите злополуки на работното място са нещо, на което ежегодно ставаме свидетели.Според Михайлова дори да има правила за работа, работниците не са запознати с тях достатъчно добре.

Около 50% от проверките, които Инспекцията извършва, са предварително планирани и то за цялата година. Останалите се извършват по сигнал.

"Няма сигнал, който да не е проверен. Сигналите са анонимни. Време е хората да преодолеят страховете си, че ще загубят работата си. Работникът трябва да диктува исканията си по-свободно и с повече кураж" заяви още Михайлова.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase